Zarząd Próchnika przyjął założenia nowej strategii w zakresie rozwoju internetowych kanałów dystrybucji. Spółka planuje przejęcie trzech podmiotów e-commerce i emisję do 12 mln nowych akcji w ramach kapitału docelowego - podał Próchnik w komunikacie. W 2017 roku spółka chce osiągnąć w kanale internetowym ok. 20 mln zł przychodów, a w 2018 r. ok. 30 mln zł.
"Strategia zakłada podjęcie działań w celu rozwoju internetowych kanałów sprzedaży, a tym samym dotarcia do nowych grup docelowych" - podał Próchnik w komunikacie.
Spółka podała, że cele strategiczne w zakresie rozbudowy kanałów internetowych mają zostać osiągnięte w pierwszym etapie poprzez planowane przejęcia przez spółkę trzech podmiotów - operatorów sklepów internetowych i platformy e-commerce o łącznej przewidywanej sprzedaży w 2016 roku w wysokości około 6 mln zł.
Strategia zakłada, że w 2017 roku Próchnik osiągnie w kanale internetowym ok. 20 mln zł przychodów, a w 2018 r. ok. 30 mln zł.
"Spółka zakłada, że w efekcie rozbudowy kanałów internetowych osiągnięty zostanie pozytywny efekt również w tradycyjnym obszarze sprzedaży +efekt ROPO + "Research Online Purchase Offline"" - podała spółka w komunikacie.
Próchnik podał, że akwizycje podmiotów z segmentu e-commerce planuje sfinansować ze środków własnych spółki oraz środków planowanych do pozyskania z nowej emisji akcji.
"W tym celu zarząd ma zamiar zwołać walne zgromadzenie i zaproponować podjęcie przez akcjonariuszy spółki uchwały upoważniającej zarząd do emisji do 12 mln nowych akcji w ramach kapitału docelowego" - napisano.
"Powyższą strategię opracowano w oparciu o następujące założenia: rosnący udział kanału e-commerce w sprzedaży detalicznej ogółem oraz dynamika rozwoju tego kanału, analizę grupy docelowej Próchnik oraz perspektywicznych, docelowych grup klientów, przewidywane korzyści synergiczne z wykorzystania zasobów przejmowanych podmiotów (posiadane marki, bazy klientów oraz potencjał generowany przez nie), zbudowane przez spółkę kompetencje w zakresie dystrybucji oraz marketingu internetowego, znajdujące odzwierciedlenie w dotychczasowych wynikach sprzedaży własnych marek" - podał Próchnik.(PAP)
pel/ gor/