Próchnik chce rozwijać sprzedaż internetową, planuje emisję do 12 mln nowych akcji

Zarząd Próchnika przyjął założenia nowej strategii w zakresie rozwoju internetowych kanałów dystrybucji. Spółka planuje przejęcie trzech podmiotów e-commerce i emisję do 12 mln nowych akcji w ramach kapitału docelowego - podał Próchnik w komunikacie. W 2017 roku spółka chce osiągnąć w kanale internetowym ok. 20 mln zł przychodów, a w 2018 r. ok. 30 mln zł.

"Strategia zakłada podjęcie działań w celu rozwoju internetowych kanałów sprzedaży, a tym samym dotarcia do nowych grup docelowych" - podał Próchnik w komunikacie.

Spółka podała, że cele strategiczne w zakresie rozbudowy kanałów internetowych mają zostać osiągnięte w pierwszym etapie poprzez planowane przejęcia przez spółkę trzech podmiotów - operatorów sklepów internetowych i platformy e-commerce o łącznej przewidywanej sprzedaży w 2016 roku w wysokości około 6 mln zł.

Strategia zakłada, że w 2017 roku Próchnik osiągnie w kanale internetowym ok. 20 mln zł przychodów, a w 2018 r. ok. 30 mln zł.

"Spółka zakłada, że w efekcie rozbudowy kanałów internetowych osiągnięty zostanie pozytywny efekt również w tradycyjnym obszarze sprzedaży +efekt ROPO + "Research Online Purchase Offline"" - podała spółka w komunikacie.

Próchnik podał, że akwizycje podmiotów z segmentu e-commerce planuje sfinansować ze środków własnych spółki oraz środków planowanych do pozyskania z nowej emisji akcji.

"W tym celu zarząd ma zamiar zwołać walne zgromadzenie i zaproponować podjęcie przez akcjonariuszy spółki uchwały upoważniającej zarząd do emisji do 12 mln nowych akcji w ramach kapitału docelowego" - napisano.

"Powyższą strategię opracowano w oparciu o następujące założenia: rosnący udział kanału e-commerce w sprzedaży detalicznej ogółem oraz dynamika rozwoju tego kanału, analizę grupy docelowej Próchnik oraz perspektywicznych, docelowych grup klientów, przewidywane korzyści synergiczne z wykorzystania zasobów przejmowanych podmiotów (posiadane marki, bazy klientów oraz potencjał generowany przez nie), zbudowane przez spółkę kompetencje w zakresie dystrybucji oraz marketingu internetowego, znajdujące odzwierciedlenie w dotychczasowych wynikach sprzedaży własnych marek" - podał Próchnik.(PAP)

pel/ gor/

Źródło: PAP Biznes

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
MARKA 1,82% 0,56
2020-01-22 11:00:00
WIG 0,48% 57 336,45
2020-01-28 17:15:02
WIG20 0,68% 2 098,04
2020-01-28 17:15:00
WIG30 0,56% 2 417,88
2020-01-28 17:15:01
MWIG40 -0,27% 4 013,03
2020-01-28 17:15:00
DAX 0,82% 13 312,62
2020-01-28 17:30:00
NASDAQ 1,31% 9 258,96
2020-01-28 17:30:00
SP500 1,06% 3 277,89
2020-01-28 17:30:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.