REKLAMA
WEBINAR

Poważna awaria w kilku bankach. Problemy z kartami, podwójne księgowanie

2016-06-21 07:48
publikacja
2016-06-21 07:48

W poniedziałek wieczorem w kilku bankach miała miejsce poważna awaria. Klienci mBanku, Credit Agricole Bank Polska, Banku Zachodniego WBK mieli problemy z realizacją transakcji wydanymi przez te instytucje kartami. Transakcje bezgotówkowe były odrzucane, wypłaty z bankomatów również nie można było zrealizować. Zdarzało się, że karty zostały zatrzymywane, a środki z nieudanych transakcji blokowane. 

Poważna awaria w kilku bankach. Problemy z kartami, podwójne księgowanie
Poważna awaria w kilku bankach. Problemy z kartami, podwójne księgowanie
/ Bankier.pl

Nie wiadomo jeszcze co było przyczyną problemów. Opisy konkretnych sytuacji klienci wspomnianych banków umieszczali na ich profilach na Facebooku.

fot. / / Bankier.pl

Awaria w Credit Agricole Bank Polska

Z informacji umieszczonych przez klientów Credit Agricole Bank Polska wynika, że w poniedziałek popołudniu nie mieli możliwości w ogóle skorzystać z wydanych przez bank kart płatniczych. Transakcje były odrzucane, a mimo to dochodziło do blokady środków na koncie. Klienci próbowali wyjaśniać sprawę na infolinii, jednak ze względu na wzmożony ruch nie wszystkim udawało się do banku dodzwonić. Około godziny 18:00 Credit Agricole Bank Polska poinformował na swoim profilu, że trudności z autoryzacją nie powinny już występować.

Reklama

Z informacji uzyskanej przez redakcję Bankier.pl na infolinii Credit Agricole Bank Polska wynika, że problemy dotyczyły zarówno kart debetowych, jak i kredytowych. Konsultanci radzą klientom, którym zablokowano środki, aby skontaktowali się z bankiem przez infolinię w celu odblokowania transakcji lub udali się do oddziału i tam wyjaśnili sprawę. Taką samą radę otrzymywali internauci skarżący się na problemy z płatnością kartami na profilu banku na Facebooku.

– Wczoraj między godziną 17:00 a 17:50 występowały przejściowe utrudnienia w korzystaniu z kart płatniczych banku Credit Agricole. Sytuacja, w większości przypadków, została już rozwiązana i klienci mają dostęp do swoich środków. Może zdarzyć się w pojedynczych przypadkach, że niektórzy klienci nadal mają zablokowane środki, wówczas prosimy o kontakt z naszym serwisem telefonicznym CA24 pod numerem 801 33 00 00, z zagranicy i z komórek +48 71 35 49 009 – poinformowało w poniedziałek biuro prasowe Credit Agricole Bank Polska.

Awaria w mBanku

W poniedziałek wieczorem o podobnych problemach z realizacją transakcji wykonywanych kartami informował na swoich profilach na Facebook’u i Twitterze również mBank. Klienci nie mieli możliwości ani zapłacić kartą w sklepie, ani wypłacić gotówki z bankomatów. Informowali, że karty zostały zatrzymywane przez sprzedawców lub bankomaty. W odpowiedzi na komentarze internautów, mBank na bieżąco zapewniał, że pracuje nad przywróceniem obsługi kart.

Około godziny 21:00 (poniedziałek) na profilach banku zamieszczona została informacja o tym, że awaria została usunięta, a transakcje kartami są ponownie dostępne. mBank zapewniał jednocześnie, że klientom, którym zatrzymano karty nowe będą wyrobione bez dodatkowych kosztów. Zachęcał również do korzystania z opcji BLIK, dostępnej w aplikacji mBanku.

– Utrudnienia trwały około 2 godzin i zostały rozwiązane ok. 20:30. Od tego czasu trudności nie występują, można bez przeszkód korzystać z kart. Utrudnienia dotyczyły części kart. Chcąc otrzymać nową kartę, wystarczy skontaktować się z mLinią lub placówkami. Pracujemy nad przyspieszeniem wydawnictwa kart. Przypominam, że w przypadku utraty karty, pieniądze można wypłacać bez prowizji Blikiem w bankomatach lub w ten sposób płacić za zakupy. Bardzo przepraszamy naszych klientów za utrudnienia – poinformowało dziś redakcję Bankier.pl biuro prasowe mBanku.

Problemy również w Banku Zachodnim WBK

Opisy podobnych problemów znajdują się również na facebookowym profilu Banku Zachodniego WBK. - Chciałam zapłacić kartą odrzuciło dwukrotnie, ale też dwukrotnie pobrało pieniądze z konta, a zakupów nie ma. Poszłam do bankomatu - też pieniędzy nie mogłam pobrać. Czy pobrane pieniądze w wyniku waszego błędu powrócą na konto czy będę musiała się bawić w reklamacje? - pisała wczoraj wieczorem jedna z klientek Banku Zachodniego WBK.

W poniedziałek wieczorem Bank Zachodni WBK nie odpowiadał na komentarze klientów. Dziś rano konsultant infolinii Banku Zachodniego WBK potwierdził, że wczoraj między 16:00 a 17:00 występowały problemy i klienci nie mogli korzystać z kart wydanych przez bank. Zapewniono jednocześnie, że jeśli dla któregoś z klientów wiązało się to z blokadą środków na koncie mimo odrzucenia transakcji, to wszystkie takie blokady dziś do godziny 10:00 zostaną zdjęte.

– Wczoraj po południu przez około 30 minut mogły występować pewne problemy z autoryzacją kart kredytowych Banku Zachodniego WBK. Problem został rozwiązany i obecnie wszystkie transakcje realizowane są poprawnie. Ewentualne blokady środków na koncie zostaną zdjęte dziś do godziny 10.00. Klientów, którzy doświadczyli niedogodności serdecznie przepraszamy – potwierdziła w poniedziałek rano w rozmowie z Bankier.pl Ewa Krawczyk z biura prasowego Banku Zachodniego WBK.

Podwójne księgowanie w Banku SMART

Problemy notowali wczoraj także klienci Banku SMART. – Przyznam, że bardzo mocno namieszaliście z tą przerwą techniczną, bardzo mocno namieszaliście też na moich kontach, bo system księguje te same kwoty jednocześnie jako uznania i obciążenia, teraz na piechotę będę sprawdzał ile mam środków na koncie i czy wszystko się zgadza – żalił się wczoraj wieczorem w mediach społecznościowych jeden z klientów tej instytucji. Dziś rano na koncie nadal widnieją podwójne zaksięgowane kwoty. – Zasadniczo obciążenia się zgadzają, uznania nie. Wszystkie te wypłaty rzeczywiście były, nie było natomiast żadnej wpłaty, więc w chwili obecnej pokazuje mi zbyt wiele środków na koncie – relacjonuje jeden z klientów Banku Smart.

Bank Smart przesłał redakcji oświadczenie: "W związku z aktualizacją danych i trwającymi pracami modernizacyjnymi 20 czerwca 2016 r. mogły występować nieprawidłowości w prezentowaniu właściwej wartości salda dostępnego rachunku Klientów. W związku z koniecznością wyeliminowania nieprawidłowości niezbędne było wykonanie księgowań korygujących, co może mieć swoje odzwierciedlenie w transakcjach uwidocznionych w bankowości internetowej oraz mobilnej. Zapewniamy jednak, że nie mają one wpływu na saldo, które obecnie prezentowane jest właściwe."

/kwl

Źródło:
Tematy
Znajdź pracownika na Pracuj.pl już od 41,70 zł!

Znajdź pracownika na Pracuj.pl już od 41,70 zł!

Advertisement

Komentarze (66)

dodaj komentarz
~elpol3
Czytając komentarz ze strony mBank "Pracujemy nad przyspieszeniem wydawnictwa kart." to szlag mnie trafia. Prawda jest taka, że mają totalnie gdzieś klienta - owszem, produkują i wysyłają karty, ale w trybie normalnym. A to oznacza minimum 10 dni czekania na kartę. Nawet nie chce mi się pisać jakie brednie i "zapewnienia" Czytając komentarz ze strony mBank "Pracujemy nad przyspieszeniem wydawnictwa kart." to szlag mnie trafia. Prawda jest taka, że mają totalnie gdzieś klienta - owszem, produkują i wysyłają karty, ale w trybie normalnym. A to oznacza minimum 10 dni czekania na kartę. Nawet nie chce mi się pisać jakie brednie i "zapewnienia" usłyszałem od czterech konsultantów (dzwoniąc dzień po dniu, gdy mijały kolejne terminy "obiecanego najpóźniej" dnia nadejścia karty). Ostatnia konsultantka była już tak bezczelna, że na moje konkretne pytania stwierdziła, że właściwie to: a) nie może mi powiedzieć kiedy nastąpiła wysyłka karty (!!!!) b) należy czekać siedem dni roboczych (wszyscy poprzedni mówili o pięciu) c) nie ma czegoś takiego jak termin, po którym bank raczy stwierdzić, że przesyłka z kartą zaginęła... pani gdybała sobie (dosłownie!!!) że raczej trzeba czekać do miesiąca d) wreszcie, wbrew obietnicom poprzednich konsultantów stwierdziła, że owszem, mogę zamówić kartę kurierem, ale za to zapłacę!!! Ten bank jest NIENORMALNY!!!! Każdy szanujący się bank wznowiłby karty natychmiast i kurierem w zębach wysłał do klientów.
~TOM
a rząd planuje odejście od gotówki do płatności pieniądzem elektronicznym
~ASD
Dzisiaj do 10 rano BZ WBK miał oddać środki które UKRADLI. 8 godzin po terminie, kasy dalej nic, kontaktu też brak.
~AmazonWorkSpaces
problem wynika z błędu serwerów autoryzujących tranzakcje, które padły na wskutek ataku o którym nikt głośno nie powie. to samo było z serwerami uwierzytelniającymi chmurę AWS - padał kotroler
~rozlewniaPREMIUM
I jak się teraz czujesz wyborco PO? Spójrz w lustro przez lata 2007 - 2015 r, tak wygląda "nabity w butelkę"

Niesiołowski i Szczebranie ma auta, a z komunikacji nie korzysta. "Fakt": Wydał ponad 50 tys. na taksówki

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/posel-od-tuska-co-mie
~Daro
Nie pij już tego świństwa z tej rozlewni...
Czuję się jak w kaczystowskim koszmarze.
~polak

Co powinien zrobić każdy poszkodowany :
- wycofać wszystkie środki z banków zamieszanych w oszustwa
- likwidacja konta ror
- likwidacja ubezpieczenia nieruchomosci w banku
- likwidacja wszystkich kart debetowych, kredytowych
- wyliczyć swoje straty i odszkodowanie zgodnie z akcja SBB ( koniecznie do końca czerwca

Co powinien zrobić każdy poszkodowany :
- wycofać wszystkie środki z banków zamieszanych w oszustwa
- likwidacja konta ror
- likwidacja ubezpieczenia nieruchomosci w banku
- likwidacja wszystkich kart debetowych, kredytowych
- wyliczyć swoje straty i odszkodowanie zgodnie z akcja SBB ( koniecznie do końca czerwca 2016)
- wpłacić opłatę 50 zł do SBB
- uczestniczyć w spotkaniach SBB w twoim mieście co 2 tygodnie (info na stronie i u koordynatorów )
- aktywnie komentować artykuły związane z naszym tematem
- informować znajomych aby wycofywali środki z banków oszustów
- rozdawać ulotki SBB na rożnych akcjach ( info u koordynatorów )
- rozpowszechniać informacje o złej kondycji banków ( akcje bankow pikują o 40 proc w dół np Deutsche Bank)
- aktywny udział w naszych manifestacjach
- w razie problemów z bankiem konsultować sprawę na forum. Wiele osób moze podzielić sie większym doświadczeniem.

PAMIĘTAJCIE !

Co sami wywalczymy to nasze. Liczy sie czas. Teraz jest nasz czas! Za rok temat będzie oklepany. Walka i tylko walka. Koniec niewolnictwa. Konieczne jest wykonanie wszystkich kroków. Powodzenia siostry i bracia!
~Daro
Proponuję jeszcze w ramach protestu wyjazd na Antarktydę...
A świstak siedzi i liczy te opłaty po 50 zeta....
Poszkodowani...
~ab
a co to jest to SBB? Chyba nie chodzi ci o polską grupę rockową?
~Walsie
Tak, tak... Zlikwidujmy gotówkę...

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki