REKLAMA
OKAZJA

Polskie firmy coraz chętniej inwestują w gwiazdy, by budować wizerunek

2008-04-29 08:33
publikacja
2008-04-29 08:33
Twarze gwiazd światowego formatu nie są już zarezerwowane dla koncernów takich jak L'Oreal czy H&M. Coraz więcej polskich firm decyduje się na reklamy z udziałem osób znanych nie tylko w naszym kraju. Rodzimą firmę Dr Irena Eris promować będzie francuska aktorka Emmanuelle Seigner, znana z filmów "Frantic" i "Dziewiąte wrota", a prywatnie żona Romana Polańskiego - dowiedział¸ się "WSJ Polska". Firma zdecydowała się podpisać kontrakt ze światową gwiazdą, bo chce intensywniej promować swoje produkty również poza granicami kraju. Obecnie kosmetyki Dr Ireny Eris dostępne są w luksusowych perfumeriach Irlandii i na Ukrainie, a w planach jest wprowadzanie ich na kolejne rynki.


Sukcesy

- Cindy Crawford (woda Arctic) 2003 - po kampanii z modelką sprzedaż wody wzrosła o ponad 60 proc.
- Pierce Brosnan (Vistula & Wólczanka) 2007 - do salonów przychodzi o 2,5 raza więcej klientów, a sprzedaż wzrosła o 30 proc.
- John Cleese (BZ WBK) 2008 - kampania szeroko komentowana w mediach, stworzyła zupełnie nowy wizerunek banku

Porażki

- Sophia Loren (makarony Malma) 2002 - gwiazda zachwalająca polski makaron nie uratowała firmy przed bankructwem
- Jean Reno (piwo EB) - aktor dostał za reklamę 500 tys. dol., ale nie pomogło to marce znikęła z rynku w 2003 r.
- Madonna (Radio Zet) 2004 - celem kampanii było pokonanie stacji RMF FM, ale nie przyniosła ona skutku


więcej w The Wall Street Journal Polska, dodatku ekonomicznym "Dziennika"

Beata Krowicka
Dziennik Finansowy
Źródło:
Tematy
Najlepsze konta dla spółek - ranking
Najlepsze konta dla spółek - ranking

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane:

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki