Psychologowie potwierdzają, że emocje wpływają na podejmowanie decyzji. Choć zdania naukowców są podzielone co do stopnia wpływu emocji na poszczególne decyzje, wytrawni sprzedawcy wiedzą, że emocjonalnie pobudzone osoby chętniej wydają większe sumy na zakupy, których mogą potem żałować.
Philips Design analizował obszar rozpoznawania emocji przez wiele lat, pracując nad aplikacjami, które mogłyby znaleźć zastosowanie w dziedzinach relaksowania oraz podtrzymywania relacji. Dzięki współpracy z jednym z największych europejskich banków ABN AMRO, Philips wykorzystał wyniki swoich prac wśród domowych inwestorów internetowych. Owocem tej współpracy jest Racjonalizator - narzędzie, które może złagodzić negatywne efekty wywołane emocjami, które wpływają na decyzje finansowe. W projekcie wykorzystano analizy ryzyka inwestycyjnego przygotowane przez ABN AMRO oraz badania Philipsa nad technologią rozpoznającą emocje.
Racjonalizator to system wyczuwający emocje, adresowany do inwestorów, którzy zajmują obrotem on-line. Został on opracowany dzięki połączeniu wyników projektów badawczych prowadzonych przez Philips Design oraz Uniwersytet w Amsterdamie. Racjonalizator działa na zasadzie „lustra emocji”, w którym odbijają się uczucia użytkownika. System ten składa się z dwóch elementów: EmoBransolety i EmoMisy. Bransoleta, dzięki galwanicznym czujnikom skóry, mierzy pobudzenie emocjonalne w trakcie podejmowania decyzji. Poziom pobudzenia wyświetla się na samej EmoBransolecie lub na EmoMisie. Im większy jest stopień pobudzenia tym intensywniejsze i bardziej dynamiczne światło: ilość elementów wzoru światła, dynamika błysków oraz kolor – od jasnożółtego do głębokiej czerwieni.
Emocje to naturalny potencjał każdego człowieka i przejawiają się one we wszystkich ludzkich działaniach. Dzięki osiągnięciom współczesnej nauki w przyszłości będą lepiej rozumiane, a niewygodne emocje nie będą miały negatywnego wpływu na nasze decyzje.
źródło: Fleishman-Hillard



























































