REKLAMA

Pepco Group miało w 2020/21 r. 647 mln euro bazowej EBITDA, wzrost o 46,2 proc. rdr - wstępne wyniki

2021-12-14 07:08, akt.2021-12-14 07:48
publikacja
2021-12-14 07:08
aktualizacja
2021-12-14 07:48

Pepco Group miało w roku obrotowym 2020/21 zakończonym 30 września 2021 r. 647 mln euro bazowej EBITDA, co oznacza wzrost o 46,2 proc. rdr - podała spółka w raporcie dotyczącym wstępnym wyników. Przychody wyniosły 4.122 mln euro, a podstawowy zysk przed opodatkowaniem 244 mln euro.

Pepco Group miało w 2020/21 r. 647 mln euro bazowej EBITDA, wzrost o 46,2 proc. rdr - wstępne wyniki
Pepco Group miało w 2020/21 r. 647 mln euro bazowej EBITDA, wzrost o 46,2 proc. rdr - wstępne wyniki
fot. Grand Warszawski / / Shutterstock

Spółka podała, że przychody raportowane wzrosły o 17,2 proc. rdr, a przy założeniu stałego kursu walutowego wzrosły o 19,3 proc. rdr. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 394 proc. rdr.

Wzrost przychodów LFL wyniósł 6,5 proc., w tym w sieci Pepco wzrost wyniósł 9,8 proc. w warunkach porównywalnych, a w grupie Poundland 3,1 proc.

Przychody sieci Pepco wyniosły w roku obrotowym 2021 2.166 mln euro, co oznacza wzrost o 24,6 proc. rdr i 29,3 proc. wzrostu przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 1.956 mln euro, czyli wzrosły o 9,7 proc. przy stałym kursie.

Jak podano, marża brutto wzrosła o 220 pb, do 42,9 proc., co oznacza powrót do poziomu z roku obrotowego 2019. Spółka tłumaczy to lepszym zarządzaniem przecenami i asortymentem produktów pomimo doświadczanych trudności w zakresie łańcuchów dostaw.

Zadłużenie netto na koniec września było na poziomie 1.202 mln euro (spadek o 37 mln euro rdr). Wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł 1,9x (2,8x w roku obrotowym 2020).

Wartość środków pieniężnych wyniosła na koniec września 508 mln euro wobec 400 mln euro w roku obrotowym 2020.

Nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 181 mln euro wobec 163 mln euro rok wcześniej.

Sieć Pepco Group liczyła na koniec września 3.504 sklepów. W ciągu roku grupa otworzyła 483 nowe sklepy netto (wzrost o 16 proc. rdr). W sieci Pepco otwarto 364 nowych sklepów netto, co oznacza wzrost o 17,3 proc. (w tym 36 sklepów na rynkach Europy Zachodniej). W Grupie Poundland otwarto 119 nowych sklepów netto, co oznacza wzrost o 12,9 proc. rdr (6,5 proc. bez uwzględnienia sklepów Fultons). Przeprowadzono modernizacje 954 sklepów Pepco Group.

"Mimo iż początek nowego roku obrotowego przebiega pod presją inflacji cen towarów, zwiększonymi kosztami spedycji i zakłóceniami łańcuchów dostaw, grupa posiada klarowną strategię łagodzenia skutków tych zjawisk" - podało Pepco Group w komunikacie.

"W celu dalszej realizacji naszych ambitnych planów rozwojowych, grupa zamierza w dalszym ciągu inwestować w ofertę cenową celem utrzymania, a nawet ewentualnego zwiększenia naszej przewagi cenowej w roku obrotowym 2022, co stanowi istotny element realizowanej przez nas strategii, zważywszy na wrażliwość cenową naszej podstawowej bazy klientów. Grupa zmniejszy również swoją bazę kosztów operacyjnych z myślą o trwałej kontynuacji ścieżki rentownego wzrostu wyników przez wiele kolejnych lat" - dodała spółka.

Jak poinformowała spółka, trudno obecnie ocenić wpływ kolejnej fali pandemii.

"W oparciu o naszą wiedzę na temat obecnego poziomu wpływu Covid na przychody i koszty przewidujemy, że jesteśmy pewni osiągnięcia całorocznego zysku zgodnego z historycznie notowanymi poziomami" - napisano.

Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group, poinformował, że wyniki wypracowane przez zachodnioeuropejskie sklepy Pepco są bardzo obiecujące, a plany otwarcia placówek w Niemczech w pierwszej połowie 2022 r. są na dobrej drodze.(PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki