Wskaźnik odwiedzalności w galeriach handlowych w pierwszym tygodniu lutego był o 20 proc. niższy rdr - poinformowała w komunikacie prasowym Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).


W komunikacie podano, że największą popularnością cieszyła się sobota, 6 lutego, gdy odwiedzalność wyniosła 82 proc. wartości ubiegłorocznych.
W ocenie PRCH, większe zainteresowanie klientów zakupami w pierwszym tygodniu handlu po pięciu tygodniach lockdownu, to efekt odrabiania zaległości zakupowych.
Dla porównania, wskaźnik odwiedzalności w dniach 25-31 stycznia 2021 r. był o połowę niższy w stosunku do analogicznego okresu 2020 r.
"Przewidujemy, że odwiedzalność w kolejnych tygodniach będzie na poziomie ok. 70-75 proc. w stosunku do ubiegłego roku" - dodano.
PRCH podało, że najwyższa odwiedzalność w porównaniu do poprzedniego roku została odnotowana w średniej wielkości centrach handlowych (o powierzchni 20-40 tys. mkw. GLA), natomiast dane nie wskazują wyraźnych różnic w odwiedzalności pomiędzy poszczególnymi regionami kraju, a nieznacznie mniej kupujących odnotowano w regionie wschodnim, północno i południowo-zachodnim. (PAP Biznes)
doa/ osz/