Portal rynek-kolejowy.pl poinformował, że PKP Intercity porozumiały się z firmą Alstom w sprawie wymiany wykładzin w dziesięciu pociągach Pendolino z serii ED250.


Rzecznik PKP Intercity poinformował, że wymiana będzie kosztowała 68 200 euro netto na każdym z 10 pojazdów, natomiast wymiana jednego metra kwadratowego wykładziny kosztować będzie 217 euro netto.
Skąd tak wysoka cena?
Okazuje się, że wymiana wykładzin w pociągach Pendolino nie jest taka prosta. Przed tym trzeba dokonać demontażu takich elementów jak regały, fotele czy ścianki działowe. Nie obejdzie się również bez usunięcia grzejników.
Rzecznik przewoźnika dodał, że wymiana wykładzin w pociągach serii ED250 wynika z ich zużycia eksploatacyjnego oraz uszkodzeń. Są to między innymi plamy z jedzenia i napojów i inne zabrudzenia trudne bądź niemożliwe do usunięcia, które pozostają poza kontraktowymi usługami utrzymania świadczonymi przez producenta pojazdu.
Cena uwzględnia demontaż starej wykładziny i niektórych elementów wyposażenia pojazdu, oczyszczenie powierzchni, materiały niezbędne do montażu oraz samą wykładzinę spełniającą rygorystyczne normy palnościowe potwierdzone certyfikatem, a także okres 24-miesięcznej gwarancji.
Przewoźnik uznał, że nadszedł już najwyższy czas, aby dokonać tej wymiany. Pierwsze pociągi Pendolino wyjechały na polskie tory w 2014 roku.
PB