Po wydaniu projektu "Thunder" w tym roku na 2024 r. PCF Group nie planuje wydania żadnej gry - poinformowali przedstawiciele spółki podczas środowej wideokonferencji. Przesunięcie premiery projektu "Gemini" na 2026 r. wynika m.in. z migracji silnika na Unreal Engine 5.


"W związku z updatem (strategii - PAP) istotne jest to, że po projekcie "Thunder", który zostanie wydany w tym roku, w przyszłym roku nie planujemy żadnej premiery, ale zaczną się działania marketingowe i promocyjne dotyczące naszych projektów self publishingowych” – powiedział prezes Sebastian Wojciechowski.
Projekt "Thunder" to gra realizowana przez spółkę zależną grupy, Incuvo. Projekt znajduje się w fazie produkcji i oparty jest na własnym IP grupy. Produkcja gry jest finansowana w całości przez spółkę i przeznaczona do wydania w modelu self-publishing. Premiera gry planowana jest do końca 2023 r.
Obecne portfolio grupy składa się z siedmiu projektów - pięciu gier z segmentu AAA ("Gemini", "Dagger", "Bifrost", "Victoria"," Red") oraz dwóch projektów VR ("Thunder", "Green Hell VR"). Premiera "Gemini" planowana jest na 2026 r., a projektów "Dagger", "Bifrost", "Victoria" na 2025-2026 r. Projekt "Red" jest obecnie w fazie koncepcyjnej.
Zgodnie z przyjętą strategią większość gier z portfela grupy będzie realizowana w modelu self-publishing. W opinii zarząd, w dłuższej perspektywie może być on dużo bardziej dochodowy od realizowanego dotychczas modelu współpracy z wydawcami.
"Naszym flagowym projektem jest "Gemini" realizowany w modelu work for hire z wydawcą Square Enix. W ramach naszego update'u strategii ogłosiliśmy, że premiera jest przesunięta na 2026 r. (...) W tym momencie pracuje nad nim 200 osób. (...) Przedłużenie prac nad tym projektem przy modelu work for hire oznacza kontynuację przychodów i zysków przez kolejne lata dla spółki" - powiedział Wojciechowski.
Wcześniej premiera "Gemini" planowana była na 2024 r.
Prezes wyjaśnił, że przesunięcie na projekcie wynika z kilku elementów, m.in. z migracji silnika na Unreal Engine 5.
"Są też względy wydawcy. Okienko wydawnicze po stronie Square jest istotną determinantą, kiedy projekt zostanie pokazany światu" - dodał.
"Akwizycje nie są przez nas brane pod uwagę. Plan zakłada organiczny wzrost. Na ile się przeskalowaliśmy i przetransformowaliśmy jesteśmy w stanie plan realizować samodzielnie osobami, które mamy i które jesteśmy w stanie pozyskać” – powiedział prezes Sebastian Wojciechowski.
Mateusz Kirstein, dyrektor studia w Europie, dodał, że po okresie wzrostu korporacyjnego PCF koncentruje się na grach, które chce wyprodukować i wydać.
Zgodnie z przyjętą strategią PCF Group, większość gier z portfela grupy będzie realizowana w modelu self-publishing. W opinii zarządu, w dłuższej perspektywie może być on dużo bardziej dochodowy od realizowanego dotychczas modelu współpracy z wydawcami. Celem strategicznym grupy jest wygenerowanie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027. Na realizację nowej strategii spółka planuje pozyskać środki z emisji nowych akcji o wartości od około 205 mln zł do około 295 mln zł.
Prezes poinformował, że więcej o harmonogramie emisji akcji będzie można powiedzieć za około miesiąc, po przegłosowaniu uchwał emisyjnych przez walne zgromadzenie. NWZ zostało zwołane na 28 lutego.
"Nasz model finansowy zwraca nam kwotę 250 mln zł, jako to, co powinniśmy pozyskać, więc pewien margines w obie strony jest i dlatego taka skala emisji została zapowiedziana" - powiedział.
"Mówiąc o realizacji strategii wspomnieliśmy, że środki, którymi dysponujemy, które będziemy generować z normalnych przepływów pieniężnych plus SPO zapewnią nam realizację całej strategii. Buforem, który pozostawiamy sobie w sytuacji, gdybyśmy mieli pozyskać mniejszą kwotę, jest pozyskanie finansowania dłużnego, ale nie powodującego rozwodnienia akcjonariatu" - dodał Wojciechowski.
Spółka planuje w kolejnych latach także dalsze wzmocnienie zespołów deweloperskich. Celem na 2027 r. jest wzrost liczby pracowników do poziomu 1 200.
"Mamy w tym momencie ponad 600 osób, chcemy wzrosnąć dwa razy. W zeszłym roku udało nam się zatrudnić prawie 200 osób, więc myślę, że to jest plan, który jesteśmy w stanie zrealizować" - powiedział prezes pytany o planowane zwiększenie zatrudnienia w tym roku.doa/ gor/