REKLAMA

Najpopularniejsze auta z salonu do 40 tys. zł. Przegląd cen

2014-05-28 06:00
publikacja
2014-05-28 06:00
Najpopularniejsze auta z salonu do 40 tys. zł. Przegląd cen
Najpopularniejsze auta z salonu do 40 tys. zł. Przegląd cen
fot. Angelika Kotlicka / / Bankier.pl

Sprawdziliśmy, które modele niedrogich, miejskich aut najczęściej sprzedają się w salonach. Wbrew pozorom oferta jest bardzo zróżnicowana i nie kończy się na hatchbackach. Oto porównanie cen dziesięciu najpopularniejszych modeli.

Trzeba się przygotować na to, że najtańsze (do 40 tys. zł) oferowane przez sprzedawców wersje pojazdów najczęściej będą pozbawione klimatyzacji i radia. Tylko jeden model w zestawieniu posiada takie wyposażenie w najtańszej wersji. Poza tym prawie zawsze za taka opcję przyjdzie dopłacić.

» Kredyty samochodowe dostępne nawet w 15 minut

Zestawienie Bankier.pl zostało sporządzone na bazie danych instytutu SAMAR* o najczęściej rejestrowanych samochodach z tego przedziału cenowego w I kw. 2014 roku. Pod uwagę brano również najpopularniejsze modele na podstawie liczby wyszukań w konfiguratorze nowych aut serwisu internetowego mojeauto.pl**. Na tej podstawie wytypowano TOP 10 popularnych marek samochodów, które w salonie można dostać w cenie do 40 tys. złotych.

Najpopularniejsze auta do 40 tys. zł. (w I kw. 2014 r.)

tanie auto z salonu foto

1. Ford Ka

Mały, zgrabny samochód z oferty Forda można nabyć w najprostszej wersji już za 25 650 zł. Niska cena zdecydowanie wybija się spośród przedstawionych modeli. Dopłacając dodatkowe 2 500 zł, nabywca otrzyma pakiet obejmujący klimatyzację i radioodtwarzacz. To, co może wyróżniać ten model w zestawieniu, to system Start-Stop (automatyczne wyłączanie silnika podczas postoju w korkach), który w przypadku Pandy dostępny jest dopiero przy droższych wersjach wyposażenia.

2. Dacia Logan

Jedyny sedan w zestawieniu. Najtańsza wersja rumuńskiego auta to koszt 29 900 zł za wersję podstawową. Jeśli ktoś zainteresowany jest montażem instalacji LPG, musi dopłacić prawie 7 tys. zł. Zwolennik klimatyzacji i radia dopłaci kolejne 3 tys. Dodajmy do tego jeszcze światła przeciwmgłowe dla przezornych i za nowego Logana trzeba będzie zapłacić 39 300 zł.

» Ubezpiecz swoje auto z Bankier.pl

3. Chevrolet Spark

Sparka można kupić już za 29 990 zł za wersję podstawową w ofercie promocyjnej. Standardowo najtańsza wersja kosztuje 1,5 tys. zł więcej. Oferuje 5 miejsc oraz 6 poduszek powietrznych. Dopłacając kilka tysięcy, można sobie pozwolić na wersję LT (36 990 zł), którą napędza mocniejszy silnik o pojemności 1.2 l. Za tę kwotę zwiększony zostaje również sam komfort użytkowania - pojawia się zdalny centralny zamek, radioodtwarzacz, klimatyzacja manualna oraz elektrycznie regulowane szyby.

4. Kia Picanto

Kolejny Koreańczyk, tym razem za mniejszą cenę, to Kia Picanto. Najtańsza wersja 3-drzwiowa kosztuje 31 490 zł, a 5-drzwiowa 32 990 zł. Producent oferuje opcjonalnie fabryczną instalację LPG z 7-letnią gwarancją za 4 500 zł. Żeby móc cieszyć się muzyką i klimatyzacją, trzeba kupić wyższą wersję L oraz pakiet klimatyzacji, co w ostatecznym rozrachunku daje cenę 36 990 zł za auto 3-drzwiowe i 38 990 za 5-drzwiowe.

5. Fiat Panda

Najnowsza Panda w wersji podstawowej kosztuje 31 990 zł. Bazuje ona na silniku 1.2 l o mocy prawie 70 KM. Żeby móc dokupić pakiet wyposażenia z klimatyzacją i radiem, trzeba kupić wyższą wersję Easy za 34 400 zł (cena promocyjna), a za sam pakiet trzeba dopłacić 5 tys. zł. W porównaniu z wersją podstawową, ta posiada dodatkowo zdalne sterowanie zamkiem oraz relingi dachowe.

6. Volkswagen up!

Volkswagen up! to brat bliźniak Skody Citigo. Nie dziwi więc fakt, że w pierwszym kwartale 2014 roku liczba kupionych i zarejestrowanych w Polsce egzemplarzy dorównuje Citigo. Podstawowa wersja to koszt 32 390 zł, a wyposażenie jej w pakiet Cool&Sound (klimatyzacja i radioodtwarzacz) to zaledwie 2 290 zł. Hatchback Volkswagena to drugi najtańszy samochód w wariancie z klimatyzacją w naszym zestawieniu.

7. Toyota Aygo

Najniższa cena Japończyka to 34 200 zł. Żeby wyposażyć go w odtwarzacz muzyki i klimatyzację, trzeba się liczyć z dopłatą w wysokości 4 600 zł. W efekcie, ostateczna cena jest zdecydowanie mniej atrakcyjna. Ten producent również oferuje promocję, dzięki której można zyskać nawet 5 200 zł.

8. Skoda Citigo

Niekwestionowany lider zeszłego roku pod względem liczby rejestracji w Polsce to koszt 35 090 zł. Jest to propozycja droższa, ale w standardzie posiada klimatyzację oraz system audio (zawarty w systemie Move&Fun). Ponadto bez żadnych dopłat otrzymuje się czołowe i boczne poduszki powietrzne.

9. Hyundai i10

W zestawieniu nie zabrakło propozycji rynku koreańskiego. Hatchback i10 to jedna z droższych opcji. Najbardziej podstawowa wersja kosztuje 36 200 zł. Producent z okazji Mistrzostw Świata w Brazylii (których jest sponsorem) udostępnił pakiety promocyjne, dzięki którym można wykupić klimatyzację oraz radioodtwarzacz za 2 499 zł. Istnieje również wariant auta z instalacją LPG, jednakże jest ona o 5 tys. droższa.

10. Skoda Fabia

W zeszłym roku Fabia była drugim najczęściej kupowanym samochodem do 40 tys. zł. To 5-drzwiowe auto w najtańszej opcji kosztuje 37 200 zł, ale żeby mieć klimatyzację, trzeba zapłacić już 40 849 zł za wersję ACTIVE PLUS. Sytuacje ratuje to, że w tym wariancie klimatyzacja jest w standardzie. Od połowy maja dostępna jest również promocja, w związku z którą można otrzymać upust do 4 000 zł.

Mateusz Gawin

» Znajdziemy dla Ciebie najkorzystniejszy kredyt na wymarzone auto

*Najczęściej rejestrowane w Polsce samochody w I kw. 2014 według danych instytutu SAMAR znajdują się TUTAJ.

** Najpopularniejsze modele na podstawie liczby wyszukań w konfiguratorze nowych aut serwisu internetowego mojeauto.pl to kolejno: Volkswagen up!, Chevrolet Spark, Kia Picanto, Seat Mii, Hyundai i10, Dacia Logan, Skoda Citigo, Citroen C1, Toyota Aygo, Dacia Sandero.

Źródło:
Tematy
Szukasz kelnerki? Kup ogłoszenie za 59,32 zł!

Szukasz kelnerki? Kup ogłoszenie za 59,32 zł!

Advertisement

Komentarze (14)

dodaj komentarz
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
~patryk89
Ja teraz kupowałem auto i w salonie zaproponowano mi aplikacje https://autosnip.pl dzięki której naprawde zaoszczedziłem czas bo nie musiałem jezdzic po innych salonach tylko mogłem poprzez tą apke oglądac interesujące mnie samochody, ich wnetrze...
~ben
Ja Ka widziałem na http://top-ogloszenia.net/Ogloszenia-Motoryzacyjne-7. Było kilka sztuk więc tam może zerknij
~criss.
Uzupełnię:
1) Ford Ka jest aktualnie praktycznie prawie niedostępny. Może jeszcze gdzieś w kraju można dostać jakiś pojedynczy egzemplarz. Dealerzy twierdzą, że będzie nowy model Ka, więc starego już nie robią.
2) Chevrolet Spark w związku z wycofaniem marki Chevrolet z Europy nie ma Sparków z roku 2014. Jakieś
Uzupełnię:
1) Ford Ka jest aktualnie praktycznie prawie niedostępny. Może jeszcze gdzieś w kraju można dostać jakiś pojedynczy egzemplarz. Dealerzy twierdzą, że będzie nowy model Ka, więc starego już nie robią.
2) Chevrolet Spark w związku z wycofaniem marki Chevrolet z Europy nie ma Sparków z roku 2014. Jakieś ostatnie sztuki (nowe) z 2013 można jeszcze upolować. O ile w ogóle uda się znaleźć jeszcze jakiegoś dealera - sporo dealerów rozwiązało już umowy.
~eustachy
Dnia 2014-05-28 o godz. 15:19 ~criss. napisał(a):
> Uzupełnię:
1) Ford Ka jest aktualnie praktycznie prawie
> niedostępny. Może jeszcze gdzieś w kraju można dostać
> jakiś pojedynczy egzemplarz. Dealerzy twierdzą, że będzie
> nowy model Ka, więc starego już nie robią.


Nie wiem
Dnia 2014-05-28 o godz. 15:19 ~criss. napisał(a):
> Uzupełnię:
1) Ford Ka jest aktualnie praktycznie prawie
> niedostępny. Może jeszcze gdzieś w kraju można dostać
> jakiś pojedynczy egzemplarz. Dealerzy twierdzą, że będzie
> nowy model Ka, więc starego już nie robią.


Nie wiem skąd wytrzasnąłeś te dane. Tydzień temu odbierałem Ka z salonu i diler nadal przyjmował zamówienia, tyle tylko, ze z powodu ogromnej popularości tego autka czeka sie dłużej, tj ok 4 miesięcy.
~Można i tak
Jeśli kupować nowe auto i kierować się głównie cena to należy wiedzieć, kiedy takie auto kupić. Najlepiej w ostatnich miesiącach produkcji modelu, najczęściej wówczas cena jest najniższa.
Fiat Panda ( ten starszy model produkcja jeszcze z Polski, jakościowo lepszy od włoskiej produkcji) w lutym 2013, na wyprzedaży
Jeśli kupować nowe auto i kierować się głównie cena to należy wiedzieć, kiedy takie auto kupić. Najlepiej w ostatnich miesiącach produkcji modelu, najczęściej wówczas cena jest najniższa.
Fiat Panda ( ten starszy model produkcja jeszcze z Polski, jakościowo lepszy od włoskiej produkcji) w lutym 2013, na wyprzedaży rocznika z roku wcześniejszego można było nabyć max. zubożoną wersję za 22 tys. PLN. W salonach nie stało to auto, ale z stocku z fabryki można było na zamówienie ściągnąć. Model wówczas był pozbawiony prawie wszystkich dodatków, miał tylko jeden lub dwa airbagi i wspomaganie kierownicy. Z oszczędności zrezygnowano nawet z piątego pasa środkowego i auto było rejestrowane jako 4 osobowe. Posiadało w wersji podstawowej ten sam silnik co dzisiejsza Panda 1,2 69 KM.
No ale:
CCC. CENA CZYNI CUDA:)
~szcz
Auto może kosztować najwyżej miesieczną pensję. Droższa świątynia na kołach to zycie ponad stan. W Polsce mało ludzi zarabia 40 tys miesięcznie i stać ich na samojazdy z artykułu.
~Mike
A Dacia Duster za 39900zl? U dealera mozna go kupic ok 3 tys taniej, wiec na dobrej jakosci radio w Norauto tez starczy :)
~qwerty
Tylko te firmy zapłaciły Bankierowi za reklamę ?
~QQQ
RADIO I GŁOSNIKI TO KOSZT 200-300 ZŁ A DILERZY RZYCZA SOBIE 1500...

Powiązane: Budżet rodziny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki