Marvipol chce równolegle rozwijać segment mieszkaniowy i deweloperski. Spółka w ciągu najbliższych czterech miesięcy planuje podwojenie segmentu logistycznego. Liczba realizowanych projektów ma wzrosnąć do ośmiu - poinformował prezes Mariusz Książek. W segmencie mieszkaniowym grupa chce dojść do rocznej kontraktacji na poziomie około tysiąca mieszkań i utrzymać ten wolumen.


"W segmencie logistyki zamierzamy w najbliższych kilku miesiącach poczynić bardzo znaczące inwestycje. Projekty są prześwietlone, są dobre" - powiedział w środę prezes Mariusz Książek.
Prezes poinformował, że w ciągu najbliższych czterech miesięcy spółka zakłada podwojenie segmentu logistycznego.
"Chodzi o cash flow, projekty, prognozowane zyski" - powiedział prezes.
"Przez najbliższe cztery miesiące liczba realizowanych przez nas projektów logistycznych może wzrosnąć do ośmiu z czterech" - dodał.
Mariusz Poławski, członek zarządu odpowiedzialny za segment deweloperski, poinformował, że spółka ma na "krótkiej liście" cztery projekty - trzy w okolicy Warszawy i jeden w północno-zachodniej części Polski.
Marvipol chce równolegle rozwijać segment logistyczny i mieszkaniowy.
"Planujemy zrównoważony rozwój. Do końca pierwszego kwartału chcemy mieć zainwestowane około 200 mln zł. Planujemy, że w pierwszej połowie roku lub trzecim kwartale sprzedamy co najmniej dwa projekty. Wypracowane zyski będziemy chcieli reinwestować w kolejne projekty magazynowe" - powiedział Mariusz Poławski.
"Równolegle z kapitału, który pozyskaliśmy z oferty obligacji, czyli 66 mln zł, chcemy reinwestować w segment deweloperski. Chcemy budować równoległe dwie solidne nogi biznesu" - dodał.
Spółka chce przyspieszyć ze sprzedażą mieszkań i realizować kontraktację na poziomie około 1000 lokali rocznie.
"Segment deweloperski pozostanie naszym core biznesem. Mamy duży, atrakcyjny pipeline na kolejne 3-4 lata sprzedażowe. Będziemy przyspieszać ze sprzedażą kolejnych projektów. Obecnie mamy w banku ziemi około 3 tys. mieszkań, przy naszej skali sprzedaży na poziomie 700 mieszkań rocznie bardzo szybko wskoczymy na próg tysiąca i ten poziom będziemy chcieli utrzymać przy zachowaniu wysokich marż" - powiedział Mariusz Poławski.
Poinformował, że spółka zamierza szukać lokalizacji niekoniecznie tanich, ale takich, które dadzą znacznie wyższą marżę nawet przy niższym wolumenie sprzedaży.
Marvipol sprzedał w pierwszych trzech kwartałach tego roku 572 mieszkania, z czego 208 w samym trzecim kwartale. Narastająco od początku roku dynamika wzrostu kontraktacji rdr wyniosła 36 proc.
Marvipol myśli też o mieszkaniach na wynajem.
"Projekt Grzybowska idealnie nadaje się pod wynajem" - powiedział prezes Książek.
W ocenie prezesa, ceny sprzedaży mieszkań - wskutek wzrostu cen działek, kosztów generalnego wykonawstwa i płac - będą rosnąć.
"To jest tendencja, która będzie rosła" - powiedział prezes.
Marvipol to spółka deweloperska oraz importer, wyłączny przedstawiciel na Polskę oraz diler samochodów Jaguar, Land Rover i Aston Martin. Akcjonariusze grupy zdecydowali 20 listopada o podziale spółki Marvipol poprzez przeniesienie części jej majątku na spółkę Marvipol Development. Plan podziału zakłada, że docelowo na giełdzie notowane będą dwa podmioty - deweloperski Marvipol Development i motoryzacyjny British Automotive Holding - o takiej samej wyjściowej strukturze akcjonariatu.
Sara Borys (PAP Biznes)
sar/ osz/