REKLAMA

Kino Polska TV zwiększyła w I półroczu przychody i wynik EBITDA, zysk netto spadł o 10 proc.

2020-08-20 22:48
publikacja
2020-08-20 22:48
Kino Polska TV zwiększyła w I półroczu przychody i wynik EBITDA, zysk netto spadł o 10 proc.
Kino Polska TV zwiększyła w I półroczu przychody i wynik EBITDA, zysk netto spadł o 10 proc.
fot. Krystian Maj / / FORUM

Grupa Kino Polska TV w pierwszym półroczu 2020 roku zwiększyła przychody o 10,2 proc, do 98,7 mln zł, wynik EBITDA wzrósł o 4,6 proc. do 39,8 mln zł, a zysk netto spadł o 10,4 proc. i wyniósł 9,3 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Wpływy z reklam zmniejszyły się o 1 proc.

Oglądalność kanałów Grupy w pierwszym półroczu wyniosła 2,30 proc. w pierwszym półroczu, a w samym drugim kwartale sięgnęła 2,48 proc., co oznacza wzrost o 32 proc. r/r. Przychody z emisji, które stanowią ok. 70 proc. całkowitej sprzedaży grupy, wzrosły o 12,6 proc. r/r.

"Udział kanałów Grupy Kino Polska TV w oglądalności widowni komercyjnej sięgnął w czerwcu 2,56 proc. To nasz rekord. W całym półroczu średnia widownia Stopklatki wzrosła o 20 proc. rok do roku, ZoomTV o 13 proc., a Kino Polska o 39 proc. Rosnąca oglądalność kanałów sprawia, że słabo odczuwamy spowolnienie na rynku reklamy telewizyjnej wywołane pandemią COVID-19" - powiedział Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

Spadek przychodów z reklam w samym drugim kwartale sięgnął 18,6 proc., natomiast lipiec i sierpień pokazują odrodzenie się rynku reklamowego. Grupa zanotowała z tego tytułu ponad 20 proc. wzrost przychodów w lipcu rdr.

W pierwszym półroczu 2020 r. łączne przychody Grupy Kino Polska TV wyniosły 98,7 mln zł (+10,2 proc. r/r), w tym sprzedaż reklam stanowiła 31,8 mln zł (-1,2 proc. r/r), a przychody z emisji kanałów telewizyjnych 56,1 mln zł (+12,6 proc. r/r). Przychody na rynku polskim rosły o 2,2 proc. rok do roku, zaś na rynkach międzynarodowych wzrost sprzedaży wyniósł 28,3 proc.

"Wyniki finansowe pierwszego półrocza pokazują dużą odporność Grupy na rynkowe zawirowania. Zdywersyfikowane przychody i działalność na wielu rynkach sprawiają, że generujemy bezpieczny i stabilny strumień przychodów. Niższy niż rok wcześniej zysk netto wynika głównie z większych odpisów amortyzacyjnych aktywów programowych na kanałach FilmBox, ZoomTV, Kino Polska oraz Stopklatka. To m. in. efekt naszych wcześniejszych inwestycji w atrakcyjne treści, które obecnie trzeba amortyzować. Wynik obciążają także koszty zaplanowanych wcześniej działań, np. marketingowych i wsparcia sprzedaży, które w normalnych okolicznościach zostałyby zrównoważone rosnącymi przychodami z reklam. Naturalnie tam, gdzie było to możliwe ograniczaliśmy koszty i wydatki" - powiedział Bogusław Kisielewski. (PAP Biznes)

pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Sprawdź jak zyskać 350 zł z Kontem Jakie Chcę

Sprawdź jak zyskać 350 zł z Kontem Jakie Chcę

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki