REKLAMA

Jak sprzedać wojnę?

2005-09-21 09:36
publikacja
2005-09-21 09:36
Kevin Roberts, specjalista od kreowania wizerunku z agencji Saatchi&Saatchi, radzi amerykańskiej administracji rządowej zmianę sposobu wypowiadania się o wojnie w Iraku.

Roberts został poproszony przez Departament Obrony USA o porady, na temat stylu mówienia o wojnie w Iraku. Wojna ta wywołuje coraz większy sprzeciw, nawet w samych Stanach Zjednoczonych.

Specjalista z S&S jest zwolennikiem przekazywania pozytywnych emocji w reklamie i działaniach wizerunkowych. Nawet w tak skrajnym przypadku jak wojna. Radzi więc zaprzestania używania przez rząd terminu "wojna z terrorem". Proponuje mówić raczej o "bitwie o lepszy świat". Przekaz, że wojna w Iraku, jest walką o lepszy świat, USA mogłyby, zdaniem Robertsa, uwiarygodnić bardziej angażując się w zwalcznie problemów krajów najubożyszych, np. AIDS.

Departament Obrony nie powiedział, czy zastosuje się do porad eksperta z Saatchi&Saatchi.

Roberts przez długie lata pomagał kreować wizerunek koncernu Procter&Gamble. Jest on też autorem książki, na temat marek, które wywołują silne emocje wśród konsumentów.

autor artykułu: mm
Źródło:
Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Irak

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki