Roberts został poproszony przez Departament Obrony USA o porady, na temat stylu mówienia o wojnie w Iraku. Wojna ta wywołuje coraz większy sprzeciw, nawet w samych Stanach Zjednoczonych.
Specjalista z S&S jest zwolennikiem przekazywania pozytywnych emocji w reklamie i działaniach wizerunkowych. Nawet w tak skrajnym przypadku jak wojna. Radzi więc zaprzestania używania przez rząd terminu "wojna z terrorem". Proponuje mówić raczej o "bitwie o lepszy świat". Przekaz, że wojna w Iraku, jest walką o lepszy świat, USA mogłyby, zdaniem Robertsa, uwiarygodnić bardziej angażując się w zwalcznie problemów krajów najubożyszych, np. AIDS.
Departament Obrony nie powiedział, czy zastosuje się do porad eksperta z Saatchi&Saatchi.
Roberts przez długie lata pomagał kreować wizerunek koncernu Procter&Gamble. Jest on też autorem książki, na temat marek, które wywołują silne emocje wśród konsumentów.
autor artykułu: mm