InPost wraz z Modivo, modową platformą e-commerce z grupy CCC, wprowadza test ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku dla e-sklepów. Ma to umożliwić nawet dziesięciokrotne wykorzystanie jednego kartonu.


Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną – zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie umożliwi jego zwrot do magazynu InPost, po czym wróci do e-sklepu - zapowiada InPost.
Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. „Wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów InPostu i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu. Ten temat jest również ważny dla naszych pracowników. Dlatego (...) podejmujemy wyzwanie InPost i przyłączamy się do projektu, w ramach którego udostępnimy klientom opakowania wielokrotnego użytku. Po odebraniu przesyłki pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego Paczkomatu InPost, by po dokładnym czyszczeniu wróciło do obiegu – mówi Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl S.A. z grupy CCC.
Każde proekologiczne działanie ma znaczenie, szczególnie teraz, gdy borykamy się z zanieczyszczonym powietrzem i zmianami klimatycznymi. Według analiz przesyłka do Paczkomatu pozwala ograniczyć emisję CO2 o 75% w porównaniu z dostawą kurierem do domu, co pozwoliło ograniczyć w 2020 r. emisję CO2 o 180 000 ton. InPost planuje dalszy rozwój i optymalizację sieci Paczkomatów, co ma przyczynić się to do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, a to z kolei ma poprawić jakość powietrza i ochronę klimatu. Część kurierów korzysta też z samochodów elektrycznych.
JM