Gino Rossi planuje jesienią otwarcie 2-3 sklepów w Czechach. Myśli o wyjściu na kolejne rynki, ale najpierw chce się tam rozwijać poprzez sprzedaż hurtową. Odzieżowa spółka Simple będzie gotowa do wyjścia za granicę najwcześniej w 2015 roku - poinformował w rozmowie z PAP Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi.
"Do końca roku otworzymy kilka sklepów Gino Rossi. Dodatkowo możemy otworzyć we wrześniu, październiku 2-3 sklepy Gino Rossi w Czechach" - powiedział PAP Malicki.
Dodał, że spółka myśli też o otwarciach salonów Gino Rossi na Słowacji, gdzie ma już jeden sklep.
"Jednocześnie pracujemy nad znalezieniem dystrybutorów na rynek niemiecki, skandynawski, bałkański, do krajów nadbałtyckich. Chcemy rozwijać z nimi sprzedaż hurtową, a w przyszłości myśleć o otwarciu salonów firmowych. Będziemy się wystawiać na targach obuwniczych w Mediolanie, by pozyskać nową bazę klientów" - powiedział prezes.
W przypadku odzieżowej spółki Simple konieczne jest wcześniej zakończenie restrukturyzacji.
"Z marką Simple będziemy chcieli wyjść na rynki ościenne, np. do Czech i Słowacji, ale jeszcze na to za wcześnie. Spółka będzie do tego lepiej przygotowana w 2015 roku, gdy dokończymy zaplanowane zmiany" - powiedział prezes Malicki.
Planowane jest przyśpieszenie rozwoju Simple w Polsce.
"Zmieniliśmy już ofertę Simple, rozszerzając ją o kolekcję biznesową, która została dobrze przyjęta. Poprawiliśmy zarządzanie produktem i cenami, zwiększyliśmy nakłady marketingowe, stworzyliśmy nowy koncept sklepów. Od sezonu wiosna-lato 2015 roku kolekcja będzie rozszerzona o segment casual" - powiedział prezes grupy.
"Uważamy, że po wprowadzeniu tych zmian w Polsce będzie miejsce na większą liczbę sklepów Simple niż wcześniej zakładaliśmy. Szacujemy, że wciągu maksymalnie 3 lat jesteśmy w stanie dojść do 70 salonów. W tym roku planowaliśmy otworzyć 2 sklepy Simple, otworzymy 3 więcej" - dodał.
Poinformował, że planowane jest też powiększanie powierzchni salonów Simple, średnio do 100-120 mkw.
Anna Pełka (PAP)
pel/