REKLAMA

Ferro nie wyklucza ekspansji na nowe rynki, przygląda się krajom bałtyckim

2016-09-20 14:06
publikacja
2016-09-20 14:06

Grupa Ferro, producent armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej, myśli o ekspansji na nowe rynki, rozważa m. in. kraje bałtyckie - poinformowali przedstawiciele spółki na wtorkowej konferencji prasowej. Ferro chce utrzymać podobny do obecnego poziom marży.

"Na przyszłość nie wykluczamy ekspansji na nowe rynki, przyglądamy się krajom bałtyckim, w kolejnych latach chcielibyśmy otworzyć nowe przedstawicielstwa. Zwykle są to biuro handlowe, bez tworzenia dużych struktur" - powiedziała Aneta Raczek, prezes zarządu.

"Jeśli chodzi o ten rok, nie myślimy o nowych rynkach, ponieważ obecnie organizujemy struktury sprzedażowe w Bułgarii, a zwykle jest to jeden kraj w ciągu roku(...) Na razie jest to działanie bardziej organizacyjne - zatrudnienie osób, tłumaczenie certyfikatów. Pierwszych efektów z rynku bułgarskiego oczekujemy w przyszłym roku" - dodała.

Spółka podaje, że jest liderem na rynku armatury w Czechach, na Słowacji i w Rumunii.

"Naszym celem na nowych rynkach jest zwykle obecność wśród top 3" - powiedział Zbigniew Gonsior, wiceprezes zarządu.

Sprzedaż zagraniczna grupy wyniosła w pierwszym półroczu tego roku 98,3 mln zł. Największe przychody eksportowe generował rynek czeski, 45,8 mln zł, oraz rumuński i słowacki, odpowiednio 24,9 mln zł i 14 mln zł. Pozostałe rynki zagraniczne przyniosły łącznie obroty na poziomie 13,6 mln zł.

W Polsce w tym czasie spółka zanotowała sprzedaż w wysokości ok. 64 mln zł.

Grupa chciałaby utrzymać stabilny poziom marży. W pierwszej połowie 2016 roku marża brutto w segmencie baterie i akcesoria wynosiła 31,7 proc., w porównaniu z 31 proc. w analogicznym okresie ubiegłego roku. Marża w segmencie armatura instalacyjna sięgnęła 25,3 proc. w porównaniu z 24 proc. w II połowie 2015 roku.

"Zamówienia rozliczamy w dolarach, jeśli więc nic złego nie zdarzy się z walutą, chcemy zachować podobny do obecnego poziom marży" - powiedziała prezes.

Ferro w postaci dywidendy od 2012 roku łącznie wypłaciła i wypłaci akcjonariuszom 70 mln zł. Za 2015 rok Ferro wypłaci dywidendę w wysokości 0,75 zł za akcję.

"Mimo znacznych sum wypłacanych akcjonariuszom, poziom długu netto jest kontrolowany i stały (...) Sytuacja Ferro jest stabilna, zmniejszamy zadłużenie i to pozwala nam na dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami" - powiedział Artur Depta, wiceprezes zarządu.

Spółka poinformowała, że w najbliższym czasie nie planuje emisji obligacji.

W I półroczu 2016 roku przychody Ferro ze sprzedaży sięgnęły 162,5 mln zł wobec 141,3 mln zł w I półroczu 2015 roku, zysk z działalności operacyjnej wyniósł 19,8 mln zł (18 mln w I półroczu 2015 r.), zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej sięgnął 14,9 mln zł, w porównaniu z 11,9 mln zł w I półroczu 2015 r. (PAP)

pat/ jtt/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Konto Przekorzystne z korzyścią do 400 zł

Konto Przekorzystne z korzyścią do 400 zł

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki