REKLAMA
TYLKO U NAS

Dadelo ostrzy zęby na wzrost przychodów. Planuje kolejne sklepy

2023-11-13 11:04
publikacja
2023-11-13 11:04

Dadelo planuje w 2023 roku zwiększenie przychodów o 60-65 proc., a w 2024 roku o ponad 35 proc. - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes Ryszard Zawieruszyński. Dodał, że w styczniu 2024 roku nastąpi uruchomienie drugiego stacjonarnego sklepu, a w maju trzeciego.

Dadelo ostrzy zęby na wzrost przychodów. Planuje kolejne sklepy
Dadelo ostrzy zęby na wzrost przychodów. Planuje kolejne sklepy
/ Dadelo

"Czwarty kwartał sezonowo nie jest dla nas najlepszy. Tak było w ubiegłym roku i w tym roku także, chociaż pogoda w październiku i listopadzie sprzyja jeździe na rowerze. Nasze wyniki trzeciego kwartału i po trzech kwartałach były jednak bardzo dobre, dlatego zakładam, że w całym 2023 roku nasza sprzedaż wzrośnie o 60-65 proc. Marża brutto na sprzedaży powinna na koniec bieżącego roku pozostać na poziomie powyżej 27 proc." - powiedział prezes.

"W przyszłym roku spodziewam się, że rynek nadal będzie wymagający, jeśli chodzi o sprzedaż, bo pozostanie dużo tegorocznego towaru. Będziemy jednak pracować nad podniesieniem marży na sprzedaży. Natomiast, jeśli chodzi o dynamikę przychodów, to byłbym zadowolony, gdyby to było 35 proc. +plus+, bo w tym roku przyrost będzie bardzo duży" - dodał.

Zawieruszyński poinformował, że w dłuższej perspektywie ambicją Dadelo jest zdobycie 20 proc., wartego według niego około 4 mld zł, polskiego rynku akcesoriów, części i rowerów.

Po trzech kwartałach 2023 roku przychody Dadelo wzrosły o 65,4 proc. do blisko 157 mln zł. Marża brutto zmniejszyła się do 27,74 proc. z 30,21 proc. rok wcześniej. Zysk netto spadł do 2,5 mln zł z 3,9 rok wcześniej.

"Nasza strategia zakłada dynamiczny wzrost i zdobywanie klientów, co wymaga ponoszenia zwiększonych kosztów. Na rynku jest obecnie dużo towaru i jego duża fluktuacja, dlatego zdecydowaliśmy się na spore zakupy i wysokie stany magazynowe, gdyż naszym zdaniem nie kupimy towaru później w takich cenach. Zakładamy, że kondycja polskich gospodarstw się nie pogorszy i uda nam się ten towar do końca przyszłego roku sprzedać. To jednak wymagało zwiększania powierzchni magazynowej" - podkreślił prezes.

Dadelo należy do grupy Oponeo i jest podmiotem działającym na polskim rynku e-commerce, wyspecjalizowanym w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej.

Na początku kwietnia 2023 roku spółka uruchomiła w Warszawie pierwszy sklep stacjonarny.

"W związku ze świetnym rozwojem sklepu stacjonarnego, zdecydowaliśmy się o otwarciu drugiego sklepu na Bielanach Wrocławskich. Nowy sklep ruszy od stycznia 2024 roku i będzie miał większą powierzchnię niż w stolicy, bo 3 tys. metrów kwadratowych. Planujemy od maja przyszłego roku uruchomienie trzeciego sklepu. Nie zapadała jeszcze ostateczna decyzja o jego lokalizacji. Rozważamy południe lub północ naszego kraju. Jeśli trzy sklepy będą dobrze funkcjonowały, to będziemy myśleć o otwarciu kolejnych sklepów w 2025 roku" - zapowiedział Zawieruszyński.

Dadelo prowadzi internetową sprzedaż przez platformy CentrumRowerowe. pl oraz Dadelo. pl.

Od 2022 r. w ofercie Dadelo są rowery pod własnymi brandami: Oxfeld i Unity, które produkowane są na zlecenie w Azji i w Polsce. Dadelo sprzedaje też pod marką własną rowery elektryczne wyprodukowane w Polsce.

Prezes powiedział w poniedziałek, że firma nadal będzie rozwijać marki własne, bo uzyskuje na nich wyższe marże. Nie planuje natomiast aktualnie akwizycji i sprzedaży na eksport.

"Obecnie w związku z dynamicznym rozwojem na polskim rynku, nie planujemy akwizycji ani wyjścia za granicę. Nie wykluczam takiego scenariusza w przyszłości, gdyby sytuacja w Polsce się pogorszyła" - powiedział.

Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki