CCC prowadzi rozmowy z jednym z franczyzobiorców zainteresowanych współpracą z polską firmą w krajach Zatoki Perskiej - poinformował wiceprezes CCC Piotr Nowjalis. Według zapewnień ewentualnego partnera, mógłby on otworzyć w najbliższych latach 100 sklepów pod marką CCC.
"Prowadzimy rozmowy z jednym z franczyzobiorców, zainteresowanych otwieraniem sklepów pod naszą marką w krajach Zatoki Perskiej. Deklaruje on, że mógłby w najbliższych latach otworzyć na tamtejszych rynkach 100 sklepów z naszymi produktami" - powiedział Nowjalis podczas debaty na Capital Market Forum.
CCC prowadzi obecnie 760 sklepów własnych, z czego 424 sklepy w Polsce, a resztę w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Austrii, Chorwacji, Niemczech, Słowenii, Bułgarii i w Rosji.
Sklepów franczyzowych CCC ma 62, w tym przede wszystkim w Rumunii (44 sklepy), a także w Kazachstanie, na Ukrainie, Łotwie, Litwie i w Estonii.
CCC chce co roku zwiększać powierzchnię handlową swoich sklepów o około 100 tys. m kw., co powinno przynosić wzrost przychodów o 1 mld zł rocznie.
Wiceprezes podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że CCC ograniczy swoją ekspansję w Niemczech, gdzie koszty w dalszym ciągu przekraczają przychody. Nowjalis poinformował, że strata z działalności w Niemczech może sięgnąć na koniec 2016 roku 80 mln zł.
"Jesteśmy mocni w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i chcemy tutaj umacniać naszą pozycję. Uznaliśmy, że w interesie naszych akcjonariuszy jest, żebyśmy ograniczyli ekspansję w Niemczech, gdyż nie jest ona rentowna" - powiedział Nowjalis.
Dodał, że w tym roku rentowność netto grupy CCC wyniesie około 10 proc., już przy uwzględnieniu planowanej straty w Niemczech. (PAP)
pr/ jtt/























































