Brand24 spodziewa się przejścia na główny parkiet GPW jesienią

Brand24 jest po kilku rundach pytań z KNF i spodziewa się przejścia na główny rynek GPW jesienią - poinformował prezes Michał Sadowski na spotkaniu z dziennikarzami i analitykami. Realizacja celów przedstawionych w programie motywacyjnym, który zakłada m.in. osiągnięcie w tym roku zysku netto, idzie zgodnie z planem.

(Brand24)

"Realistycznie jesień tego roku, żeby przejść na główny parkiet. Dużo zależy od tego, jak będzie wyglądała droga przy nowej legislacji (zmiana ustawy o ofercie publicznej - PAP). Jesteśmy po kilku rundach pytań z KNF i jesteśmy dobrej myśli, żeby przejść niebawem" - powiedział prezes.

W kwietniu Brand24 złożył w Komisji Nadzoru Finansowego wniosek o zatwierdzenie prospektu emisyjnego. Spółka nie planuje emisji akcji. Od stycznia 2018 roku notowana jest na rynku NewConnect.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że realizacja celów przedstawionych w programie motywacyjnym "idzie zgodnie z planem", mimo pojawienia się dodatkowych kosztów związanych z przejściem na główny parkiet, związanych ze zmianą legislacji.

"Za 2018 dowieźliśmy te wyniki z nawiązką, w pierwszym kwartale 2019 r. mieliśmy 19 tys. straty netto i 14 tys. straty w drugim kwartale - wirtualnie jest to już taki +breakeven+ i jesteśmy zgodnie z planem" - powiedział Sadowski.

W programie motywacyjnym dla kluczowych pracowników Brand24 zakłada, że w 2019 roku osiągnie zysk na poziomie 0,6 mln zł. W 2020 roku zysk ma wynieść 4,7 mln zł. Planowane na 2019 rok w programie motywacyjnym przychody to 16 mln zł, a w 2020 r. mają wzrosnąć do 23,7 mln zł.

Po sześciu miesiącach 2019 r. Brand24 ma 7,7 mln zł przychodów oraz 33,7 tys. zł straty netto. W samym drugim kwartale grupa osiągnęła 4,08 mln zł przychodów (wobec 2,87 mln zł rok wcześniej), 604 tys. zł EBITDA (208 tys. zł w 2018 r.) oraz 14 tys. zł straty netto (w porównaniu do 245 tys. zł straty netto rok wcześniej).

Program motywacyjny zakłada także poziom 4,4 tys. klientów na koniec 2019 roku i wzrost ich liczby do 6,2 tys. w 2020 r. Na koniec drugiego kwartału Brand24 miał ich 3,5 tys., co oznacza wzrost o 985 aktywnych kont w porównaniu do drugiego kwartału 2018 r.

Brand24 jest właścicielem narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów.

Wskaźnikiem, który podaje spółka jest ARPU (średni przychód na klienta), który wzrósł w pierwszym półroczu do 368 zł (wzrost o 10 zł w porównaniu do średniej w 2018 r.), który w połączeniu ze spadającym churnem (wskaźnik odejść), który wyniósł 5,4 proc. wobec 7,7 proc. w 2016 r., pokazuje, że wydłuża się czas cyklu "życia" klienta.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że średni przychód na klienta w całym cyklu (który trwa średnio 19-20 miesięcy) wynosi ok. 2 tys. dolarów, przy średnim koszcie pozyskania klienta, który wynosi ok. 300 dolarów.

Według danych spółki, Brand24 co miesiąc rejestruje ok. 14 tys. nowych kont, z których ok. 2 proc. staje się klientami. Spółka widzi tu pole do optymalizacji i poprawy wyniku na przestrzeni lat, ale nie zamierza rezygnować z darmowego konta testowego, które umożliwia dostęp do wszystkich głównych funkcji Brand24, ale może skrócić okres możliwości korzystania z niego.

"Z naszego darmowego konta 14-dniowego nie będziemy rezygnować, ale mamy w planie, prawdopodobnie jeszcze na ten rok, żeby je skrócić do 7 dni" - powiedział prezes.

Brand24 planuje także rozwój oprogramowania poprzez wzrost zatrudnienia w zespole programistów oraz poprawę dynamiki pozyskiwania klientów międzynarodowych, zwiększając budżet na działania marketingowe.

"Cały czas rekrutujemy, nie planujemy emisji, ale rosnąc 50 proc. (w latach 2016-2019 wzrost liczby klientów o 46 proc. oraz wzrost MRR o 51 proc. - PAP), co roku mamy więcej do wydania na inwestycje. Gotówkę, którą zarabiamy będziemy inwestować w rozwój" - dodał prezes. 

doa/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
BRAND24 -0,68% 29,10
2020-05-29 13:32:11
WIG -0,03% 48 127,64
2020-05-29 17:15:00
WIG20 0,24% 1 722,65
2020-05-29 17:15:00
WIG30 0,07% 1 987,17
2020-05-29 17:15:01
MWIG40 -1,13% 3 359,44
2020-05-29 17:15:00
DAX -1,65% 11 586,85
2020-05-29 17:37:00
NASDAQ 1,29% 9 489,87
2020-05-29 22:03:00
SP500 0,48% 3 044,31
2020-05-29 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.