REKLAMA

Bezpłatny prezent był tylko przynętą. CANAL+ Polska z gigantyczną karą

2024-01-08 09:22, akt.2024-01-08 12:05
publikacja
2024-01-08 09:22
aktualizacja
2024-01-08 12:05

UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. W ocenie urzędu wątpliwości wzbudziły telefoniczne rozmowy sprzedażowe, w których sugerowano otrzymanie bezpłatnego dodatku, a dochodziło do podpisania równoległej umowy - podało UOKiK w komunikacie prasowym.

Bezpłatny prezent był tylko przynętą. CANAL+ Polska z gigantyczną karą
Bezpłatny prezent był tylko przynętą. CANAL+ Polska z gigantyczną karą
fot. sylv1rob1 / / Shutterstock

Wskazano, że konsultanci CANAL+ dzwonili do abonentów, zapowiadając przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko "przynętą" do zawarcia nowej umowy długoterminowej. Niektórzy konsumenci dopiero po dłuższym czasie zauważali dodatkowe opłaty i zmianę umowy. Pierwsze kilka miesięcy po rozmowie z konsultantem, telewizja była udostępniana bezpłatnie. Po upływie okresu bezpłatnego konsument nie miał możliwości rozwiązania umowy i musiał ponosić koszty wynikające z obydwu umów.

"Jak ustalił Prezes UOKiK konsultanci, aby skłonić konsumenta do podjęcia natychmiastowej decyzji, wskazywali, że okoliczności nawiązywanego połączenia są wyjątkowe (np. że kontaktują się z działu wyróżnień) lub informowali o limitowanej liczbie pakietów. Ponadto, w ramach rozmów dochodziło do zawyżania cen wyjściowych, czyli cen podobnych pakietów oferowanych dla nowych abonentów CANAL+, nawet o 50 procent. Sprawiało to, że prezentowana w rozmowie telefonicznej oferta wydawała się atrakcyjniejsza niż w rzeczywistości" - napisano w komunikacie.

"Konsument powinien mieć zapewnioną transparentną i uczciwą obsługę ze strony przedsiębiorcy, pozwalającą mu na w pełni świadome zawarcie umowy. Konstruowanie skryptów rozmów sprzedażowych w taki sposób, by ukrywały realny cel rozmowy telefonicznej sprzedawcy z klientem oraz faktyczne koszty, z jakimi wiąże się oferta, jest niedozwolone. Podkreślam, że wszystkie kluczowe elementy wpływające na decyzję konsumenta muszą być jawne i uczciwie przedstawione" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes UOKiK, Tomasz Chróstny. (PAP Biznes)

Spółka zapowiada odwołanie

Jak poinformował PAP CANAL+ Polska zarzucane nieprawidłowości dotyczyły pojedynczej oferty realizowanej przez partnerów zewnętrznych, którzy zajmują się sprzedażą usług nadawcy. Konsultanci zewnętrzni w trakcie kontaktu z klientem nie ukrywali celu rozmowy, a skrypty rozmów, którymi się posługiwali, były przygotowane prawidłowo - podkreślił CANAL+.

Spółka zaznaczyła, że skala reklamacji dotycząca umów zawieranych przez telefon była niska i rozpatrywana na korzyść klienta. Dodała, że nie zgadza się z decyzją UOKiK i będzie składać odwołanie. CANAL+ działa z poszanowaniem praw konsumenta i stale usprawnia procesy sprzedażowe, tak aby były jak najbardziej transparentne dla klientów - podkreśliła firma.

mcb/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (13)

dodaj komentarz
po_co
Nie rozumiem tej decyzji, skoro CANAL+ dopuścił się przestępstwa to firma powinna zostać w trybie natychmiastowym zamknięta.
Klienci powinni otrzymać odszkodowania, a wszyscy konsultanci odpowiadać za współudział.
podatnik-
Brawo! Panie Bodnar do działania za przykładem!
eugeniuszt
Bodnar jest znawcą od Wąsika i Kamińskiego.
karbinadel
Mam to już kilkanaście lat, w tym czasie nazwa zmieniała się ze cztery razy. Oferta jest OK, technika też, ale tzw. konsultanci dzwoniący z przedłużeniem umowy są jeszcze bardziej upierdliwi niż w Orange
and00
Może dziwny jestem, ale nic od różnych firm nie biorę, ba nawet nie klika "odpowiedz"
Może dużo tracę, bo ostatnio coś podpisane Allegro proponowało mi iphona 15, ktoś inny jakąś wiertarkę, że o pieniądzach nie wspomnę
karbinadel
Znowu nie rozumiesz, co czytasz :) Chodziło o naciąganie abonentów, którzy już mieli umowy
and00 odpowiada karbinadel
Mam umowę w Orange a i tak chcieli mi dać iphona,
:)))
ale nie zainteresowałem się bo wolę androida
and00 odpowiada and00
Sorry, iphona proponowało allegro, ale to i tak nic nie zmienia
karbinadel odpowiada and00
W Orange mam internet stacjonarny na światłowodzie, ale ciągle mi chcą wcisnąć coś nowego. Ale najgorsza była aktywność telemarketerów tuż przed końcem umowy, i ich bezczelne kłamstwa, że przejście na czas nieokreślony będzie na gorszych warunkach.
arzab
W tym państwie hoduje się ekonomicznych analfabetów dlatego ci mogą się nie przejmować skutkami podpisanych przez siebie umów. W razie czego zawsze będą wmawiali, że o niczym nie wiedzieli, nikt im nie powiedział itd. Rządzący nauczyli luda, że "dajo" ( i to za darmo ) więc trzeba brać nie oglądając się na skutki. Wydzierać W tym państwie hoduje się ekonomicznych analfabetów dlatego ci mogą się nie przejmować skutkami podpisanych przez siebie umów. W razie czego zawsze będą wmawiali, że o niczym nie wiedzieli, nikt im nie powiedział itd. Rządzący nauczyli luda, że "dajo" ( i to za darmo ) więc trzeba brać nie oglądając się na skutki. Wydzierać się będziemy później jak już dotrze, że jednak trzeba płacić. Tak było z frankowcami, tak jest i tutaj.
Gdyby równolegle do 2 godz religii w szkołach uczono przez 2 godz ekonomii ( takiej najprostszej, stosowanej na codzień ) to może w przyszłości spadła by liczba ułomów ekonomicznych i takie akcje jak ta z C+ nie znalazły by posłuchu u klientów.

Powiązane: UOKiK karze nieuczciwe firmy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki