Bank Pocztowy zdecydował wdrożeniu Planu Naprawy i zakłada, że jego wdrożenie powinno doprowadzić do przywrócenia trwałej rentowności banku w 2024 r. - poinformował we wtorek Bank Pocztowy.


Bank podał, że przesłanką do wdrożenia tego planu jest wystąpienie straty na koniec 2020 roku oraz prognoza powstania takiej straty w 2021 roku.
Strata netto Banku Pocztowego wyniosła w 2020 roku 9,2 mln zł. Bank podał, że w ubiegłym roku jego wyniki były pod presją COVID-19, w tym obniżek stóp procentowych NBP, a także dodatkowych rezerw na tzw. małe TSUE.
Reklama"Podejmowane działania optymalizacyjne mają zapewnić bankowi powrót do trwałej rentowności do końca 2024 roku, zgodnie z aktualną strategią biznesową banku zakładającą osiągnięcie w 2024 r. zysku netto na poziomie 40 mln złotych. Wdrożenie Planu Naprawy, wraz z planowanym zwiększaniem synergii z Pocztą Polską oraz wysokim, systematycznie rozwijanym poziomem innowacyjności banku ułatwi nam osiągnięcie tego celu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym p.o. prezesa Jakub Słupiński.
Bank podał, że pomimo wystąpienia straty w 2020 r. jego sytuacja pozostaje dobra – zarówno wskaźniki kapitałowe jak i płynnościowe są na wysokim poziomie, istotnie przekraczając wymagane przez regulatora poziomy.
Wskaźnik Tier 1 pod koniec 2020 roku wzrósł do 15,4 proc. z 14,4 proc. pod koniec 2019 roku.
W 2020 r. wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) wyniósł minus 1,48 proc. i był o 4,67 p.p. niższy niż w 2019 r. Z kolei wskaźnik kosztów do dochodów wyniósł 73,4 proc. i pogorszył się o 3,9 p.p.
Bank Pocztowy w swojej opublikowanej pod koniec 2020 roku strategii do 2024 roku założył, że docelowo wskaźnik ROE ma wynieść ponad 6,5 proc., a wskaźnik kosztów do dochodów C/I poniżej 61 proc. W 2024 roku bank ma mieć ponad 40 mln zł zysku netto.
seb/ asa/