REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Badanie: ponad 80 proc. Polaków kupowało przez internet. Głównie ubrania, obuwie, elektronikę

2021-11-22 08:55
publikacja
2021-11-22 08:55

Ponad 80 proc. Polaków w ostatnim roku zrobiło zakupy przez internet; kupowali głównie ubrania, obuwie i elektronikę - wynika z badania “Polacy na e-zakupach 2021”.

Badanie: ponad 80 proc. Polaków kupowało przez internet. Głównie ubrania, obuwie, elektronikę
Badanie: ponad 80 proc. Polaków kupowało przez internet. Głównie ubrania, obuwie, elektronikę
fot. William Potter / / Shutterstock

W przekazanej PAP informacji o badaniu Santander Consumer Banku "Polacy na e-zakupach 2021" wskazano, że rośnie liczba nabywców online, a korzystanie z e-handlu jest już codziennością dla zdecydowanej większości Polaków.

Ponad 80 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w ostatnim roku kupowało przez internet, a 35 proc. z nich robiło to nawet klika razy w miesiącu. "Zakupy w internecie częściej niż kobiety (78 proc. spośród wszystkich ankietowanych kobiet) robią mężczyźni (83 proc.). Handel online cieszy się również największą popularnością wśród mieszkańców małych miast - do 50 tys. mieszkańców (85 proc.). Z kolei w ujęciu pokoleniowym, zdecydowanymi liderami zakupów w sieci są osoby młode, w wieku 18 – 29 lat. Aż 93 proc. z nich kupuje właśnie w ten sposób" - podano.

W ocenie autorów badania młodzi ludzie wychowali się w czasach powszechnej dostępności internetu, dlatego traktują e-commerce jako naturalne miejsce zakupu poszukiwanych przez nich produktów.

Jak wynika z badania, największym beneficjentem na rynku online jest branża odzieżowa. Blisko połowa (49 proc.) ankietowanych odpowiedziała, że najczęściej kupuje w internecie ubrania. Co trzeci badany kupuje w internecie również obuwie. Trzecią najczęściej kupowaną grupą produktów w sieci jest elektronika, po którą sięga 23 proc. ankietowanych.

Według autorów badania, Polacy najczęściej czerpią wiedzę o promocjach z reklam internetowych (26 proc.), mediów społecznościowych (19 proc.) oraz newsletterów (15 proc.). Spora część Polaków dowiaduje się również o dostępnym asortymencie i wyprzedażach z artykułów na portalach internetowych (11 proc.).

Jak wskazał dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi Patryk Perliński, dla ponad połowy Polaków (54 proc.) czynnikiem decydującym o wyborze e-sklepu jest przede wszystkim cena poszukiwanego towaru. "Dlatego podczas Black Friday chętnie skorzystają z promocji" - ocenił.

Badanie Santander Consumer Banku zostało zrealizowane we wrześniu przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w ankiecie telefonicznej, na reprezentatywnej grupie 1002 dorosłych Polaków. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ mmu/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
klemass
Elektronię wolę kupować dopiero jak sprawdzę na żywo działanie, wygląd i jakość, jak np mój najnowszy telefon, ale już akcesoria do niego kupiłem na funnycase. Fajną mają opcję własnego projektowania etui. Często robię zakupy w sieci, bo jest to bardzo wygodne.

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki