Amazon jest zadowolony z pierwszego odbioru Amazon Prime w Polsce - poinformował PAP Biznes w wywiadzie dyrektor generalny Amazon. pl Mourad Taoufiki.


"Z Amazon Prime korzysta ponad 200 mln naszych klientów z 24 krajów. W Polsce usługa jest dostępna od 12 października, wystartowała w zaledwie kilka miesięcy od uruchomienia Amazon .pl, z czego jesteśmy dumni. Już dziś mogę powiedzieć, że bardzo cieszymy się z pierwszego odbioru Amazon Prime w Polsce" - powiedział dyrektor generalny.
Przeczytaj także
"Użytkownicy Prime otrzymują dostęp do wyjątkowego połączenia wszystkiego, co najlepsze w zakupach i rozrywce, oferowanych przez Amazon, w tym szybkie i darmowe dostawy nawet następnego dnia, bez minimalnej wartości zamówienia, a także dostęp do popularnych i nagradzanych filmów i seriali, w tym oryginalnych produkcji Amazon, darmowe gry oraz zawartość do pobrania w ramach Prime Gaming oraz ekskluzywne oferty przez cały rok. Po zakończeniu okresu próbnego, koszt Prime wynosi 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie" - dodał.
Amazon uruchomił na początku marca br. serwis Amazon .pl. Wcześniej polscy klienci mogli korzystać z polskojęzycznej wersji niemieckiej strony platformy. Amazon Prime jest dostępny w Polsce od 12 października.
Jak wynika z danych Mediapanel Gemius Polska przygotowanych dla PAP Biznes w listopadzie liczba użytkowników Amazon Prime Video wzrosła do 2 160 432 z 1 701 648 w październiku.
Amazon ma zamiar dalej inwestować w Polsce.
"Nasze zaangażowanie w Polsce ma wymiar długoterminowy. Koncentrujemy się na (..) ciągłym poszerzaniu oferty i dostępności oraz oferowaniu szybkich i niezawodnych opcji dostawy. Od 2012 roku Amazon zainwestował w Polsce ponad 12 mld zł i stworzył ponad 23 000 stałych miejsc pracy. Te inwestycje miały bezpośredni i pozytywny wpływ na lokalną gospodarkę. Inwestujemy w lokalne społeczności i wspieramy edukację w ramach STEM Kindlotek, Amazon Goes Gold czy programu Amazon Pomagamy. W 2020 roku przekazaliśmy donacje 49 ogólnopolskim i lokalnym fundacjom, stowarzyszeniom i szpitalom" - podkreślił.
"Możemy zaoferować wybór ponad 200 mln produktów na Amazon .pl w ponad 30 kategoriach, w tym produktów od tysięcy lokalnych polskich firm (..) W nadchodzących miesiącach i latach będziemy ciężko pracować, aby poszerzać ofertę naszego serwisu o nowe kategorie, dodawać nowe usługi i nadal wprowadzać innowacje, aby nasi klienci mogli otrzymywać swoje zamówienia jeszcze łatwiej i szybciej" - dodał.
Pytany, czy Amazon rozważa uruchomienie w Polsce sieci automatów paczkowych, odpowiedział: "Amazon już oferuje bardzo dogodne warunki dostawy. Nasi klienci mają do wyboru wiele opcji dostawy, w tym do domu, paczkomatów (również w weekendy) lub punktów odbioru. Amazon .pl wystartował na polskim rynku dopiero kilka miesięcy temu i będziemy nieustannie starali się dostarczać klientom jak najlepsze doświadczenia zakupowe".
Taoufiki pozytywnie ocenia kondycję e-commerce w Polsce w 2021 roku i jego perspektywy w 2022 roku.
"Obserwujemy wiele polskich firm e-commerce, które w ostatnich latach wykonały fenomenalną pracę w rozwijaniu branży detalicznej. Z punktu widzenia Amazon chcę podkreślić, że polskie firmy odniosły duży sukces, sprzedając produkty milionom klientów w naszych serwisach. W 2020 roku ponad 2500 małych i średnich firm z Polski sprzedawało na Amazon. Po uruchomieniu Amazon .pl liczba ta jeszcze wzrosła. Tylko w ubiegłym roku polskie MŚP sprzedały w naszych sklepach ponad 15 mln produktów i stworzyły pośrednio 10 tys. miejsc pracy. 500 z nich osiągnęło sprzedaż w wysokości ponad 100 tys. euro, a ponad 50 sprzedaż w wysokości 1 mln euro" - powiedział.
Dodał, że trudno jest przewidzieć przyszłość, ale wie, że e-commerce jest po prostu wygodny dla klientów, a Amazon będziemy nadal zwiększać ofertę i dostępność produktów w 2022 r.
Amazon ma 10 centrów logistycznych w Polsce. Znajdują się one w: Świebodzinie, w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach. Posiada także biuro korporacyjne, oddział Amazon Web Services w Warszawie oraz Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku.
Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)
epo/ ana/

























































