Agora w czwartym kwartale miała 10,2 mln zł zysku netto

Grupa Agory wypracowała w czwartym kwartale 2016 roku 10,2 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej, wobec 15,7 mln zł zysku rok temu. Zysk okazał się o 3,3 mln zł niższy od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP, którzy zakładali, że wyniesie on 13,5 mln zł.

(fot. Writer Pictures / FORUM)

Zysk EBITDA grupy w ostatnim kwartale 2016 wyniósł 49,1 mln zł i okazał się o 12,9 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Rok wcześniej Agora wypracowała 41,3 mln zł zysku EBITDA.

Przychody grupy Agora wyniosły 340,3 mln zł i były o 2,2 proc. poniżej konsensusu PAP. Przychody okazały się o 3,8 proc. niższe w ujęciu rok do roku.

W całym 2016 roku Agora wypracowała 1,198 mld zł przychodów o 0,8 proc. więcej niż w 2016. Zysk EBITDA grupy spadł o 4,8 proc. do 114,9 mln zł, a strata netto wyniosła 16,6 mln zł wobec 12,7 mln zł zysku rok wcześniej.

Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Agora w IV kwartale i całym 2016 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP.

Dane w mln zł

4Q2016 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2016 rdr
Przychody 340,3 348,0 -2,2% -3,8% 24,5% 1198,4 0,8%
EBITDA 49,1 43,5 12,9% 18,9% 229,5% 114,9 -4,8%
EBIT 24,7 18,9 30,8% 45,3% - 16,7 -10,7%
Zysk netto* 10,2 13,5 -24,4% -35,0% - -16,6 -
marża EBITDA 14,4% 12,5% 1,89 2,76 8,98 9,59% -0,56
marża EBIT 7,3% 5,5% 1,80 2,45 10,81 1,39% -0,18
marża netto 3,0% 3,9% -0,91 -1,44 8,30 -1,39% -2,45

* zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej

Agora spodziewa się wzrostu wydatków reklamowych w Polsce

Agora szacuje, że w 2017 roku wydatki reklamowe w Polsce wzrosną o 1-3 proc. - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Poniżej prognozy Agory dla poszczególnych segmentów rynku reklamy na 2017 rok.

Wydatki na reklamę ogółem Telewizja Internet Czasopisma Radio Reklama zewnętrzna Dzienniki Kino
1-3 proc. 1-3 proc. 5-8 proc. (10 proc.)-(7 proc.) (2 proc.)-2 proc. 1-3 proc. (17 proc.)-(14 proc.) 1-4 proc.

Według szacunków spółki w 2016 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła blisko 8,4 mld zł i wzrosła o 2,5 proc. w stosunku do 2015 r.

W tym czasie reklamodawcy ograniczyli swoje wydatki na reklamę jedynie w prasie. Wydatku na reklamę w czasopismach spadły o 8 proc., a w dziennikarz o 19,5 proc.

Wzrosły natomiast wydatki na reklamę w pozostałych segmentach rynku reklamy - w telewizji o 1,5 proc., w internecie o 9,5 proc., w radiu o 1,5 proc., reklama zewnętrzna wzrosła o 4,5 proc. a kino o 13,5 proc.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową

kuc/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
4 8 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
2 11 ~and

To od czasu nabycia udziałów Soros ich popędził do roboty. Nawet Michnik jak by mniej się jąka.

! Odpowiedz
17 12 ~PiS_da_500

Agora (אגורה, liczba mnoga אגורות, agorot) – moneta zdawkowa w Izraelu. 100 agorot to równowartość jednego nowego szekla izraelskiego. Wiele wyjaśnia.

! Odpowiedz
7 7 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
9 1 ~PiS_da_500 odpowiada (usunięty)

Jakiś argument?

! Odpowiedz
8 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
14 15 ~xbo

Spółka Agora S.A., wydawca „Gazety Wyborczej”, odnotowała aż 13 mln zł straty w 2016 roku. Również o 20 proc. zmalały wpływy z reklam zamieszczanych w „Gazecie Wyborczej”.

Jeszcze w 2015 roku Agora zaliczyła 15,3 mln zł zysku netto. W całym roku 2016 spółka zanotowała z kolei 13,2 mln zł straty netto.

Agora S.A. pod koniec października 2016 roku zawarła umowę sprzedaży swojej siedziby w Łodzi za 9,7 mln zł, a w grudniu umowę sprzedaży za 19 mln zł działki przy swojej warszawskiej siedzibie na Czerskiej.

W segmencie prasowym Agora zanotowała spadek wpływów o 10,9 procent do 267,9 mln zł. Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 procent do 102,1 mln zł, a z reklam o 21,6 procent do 82,4 mln zł.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
16 2 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
36 60 ~StanRS

Trzeba zbojkotować kina Helios należące do Agory a nie tylko Gazetę Wybiórczą. Kina i drukarnie Agory przynoszą duże zyski. Dlatego Michnik może utrzymywać GW i duraczyć lemingów.

! Odpowiedz
30 41 ~mariuszg

Brawo! Uwalic Jąkałę, aby upadł z kolesiami:)

! Odpowiedz
AGORA -0,99% 16,05
2017-10-17 17:00:00
WIG -0,89% 64 854,15
2017-10-17 17:15:00
WIG20 -0,80% 2 514,36
2017-10-17 17:15:00
WIG30 -1,09% 2 885,24
2017-10-17 17:15:00
MWIG40 -1,46% 4 888,22
2017-10-17 17:15:00
DAX -0,07% 12 995,06
2017-10-17 17:36:00
NASDAQ -0,01% 6 623,66
2017-10-17 22:02:00
SP500 0,07% 2 559,36
2017-10-17 22:07:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl