REKLAMA

Agora przewiduje 3-6 proc. wzrostu rynku reklamy w '22

2022-05-20 08:44
publikacja
2022-05-20 08:44
Agora przewiduje 3-6 proc. wzrostu rynku reklamy w '22
Agora przewiduje 3-6 proc. wzrostu rynku reklamy w '22
/ materiały dla mediów

Agora szacuje, że wydatki na reklamę wzrosną w Polsce w tym roku o 3-6 proc. - poinformowała spółka w raporcie.

"W pierwszym kwartale 2022 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021 r. Wartość ta była wyższa również w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. Dlatego też na podstawie dostępnych danych rynkowych zarząd spółki ocenia, że wartość rynku reklamy w Polsce w 2022 r. zwiększy się w porównaniu z 2021 r. o około 3-6 proc." - napisano w raporcie.

Agora przewidywała w marcu 4,5-6,5 proc. wzrost rynku reklamy w bieżącym roku.

Według spółki, wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie o 65-75 proc., a na reklamę zewnętrzną o 15-18 proc. Wzrost wartości nakładów na reklamę będzie trwał również w internecie (5-8 proc.)

Agora szacuje, że wydatki na reklamę w radiu wzrosną o 1-4 proc. Segmentami rynku, w których wydatki na reklamę pozostaną na poziomie zbliżonym do 2021 rok będą prasa i telewizja. Dynamika wydatków na reklamę w tych segmentach rynku może się wahać pomiędzy spadkiem o 1 proc., a wzrostem o 2 proc.

Spółka podkreśliła, że ze względu na fakt, że trudno jest przewidzieć dalszy przebieg kryzysu gospodarczego w kraju i działań zaradczych podejmowanych przez polski rząd w celu jego minimalizacji, przy dodatkowych czynnikach niepewności związanych z konfliktem zbrojnym w Ukrainie, powyższe założenia mogą być obarczone błędem, a ich trafność dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności.(PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki