Wyciekające paliwo, przegrzewające się podzespoły i wypadające zagłówki – z takimi usterkami mogą zmagać się polscy właściciele aut rodem z Azji. Usterki do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłosiła Toyota i KIA.
KIA – kampania naprawcza
Południowokoreańska KIA przeprowadza obecnie dwie kampanie naprawcze. W blisko 3,8 tys. egzemplarzach modelu sorento (kod modelowy UM), wyposażonych w silniki Diesla, z powodu potencjalnego uszkodzenia konektora złącza może dochodzić do przegrzewania się grzałki PTC (positive temperaturę coefficient). Usterka została wykryta w samochodach wyprodukowanych w Korei Południowej pomiędzy majem 2014 r. a lutym 2020 r.
Właściciele wadliwych aut zostaną powiadomieni o konieczności stawienia się w jednej z autoryzowanych stacji obsługi, gdzie mechanicy będą wymieniać uszkodzone grzałki PTC oraz odpowiednie wiązki.
KIA wezwie do ASO również właścicieli 101 innych egzemplarzy modelu sorento, które wyprodukowano w Korei Południowej pomiędzy marcem 2020 r. a listopadem 2021 r. (kod modelowy MQ4).
W felernych pojazdach, wokół zacisku łączącego przewody paliwowe może dochodzić do wycieków paliwa. Właściciele wadliwych aut otrzymają powiadomienia o konieczności zgłoszenia się do serwisu, gdzie mechanicy będą wymieniali moduły przewodów paliwowych niskiego ciśnienia.
To kontynuacja akcji naprawczej, zapoczątkowanej w grudniu 2021 r.
Toyota wzywa do serwisu
Kampanię naprawczą prowadzi także Toyota. Dotyczy ona modelu proace, a dokładniej najnowszych aut wyprodukowanych we Francji pomiędzy 24 listopada a 15 grudnia 2021 r.
W pojazdach jeden, a w niektórych przypadkach dwa zagłówki w przednim, dwuosobowym siedzeniu mogły zostać nieprawidłowo zablokowane.
Jak informuje producent, w takim przypadku odpowiednie oparcie głowy pasażera może nie być zapewnione. Ponadto istnieje ryzyko, że zagłówek może całkowicie wypaść z oparcia siedzenia.
Na polskim rynku kampania naprawcza objęła 10 pojazdów.