Wadliwe poduszki powietrzne wymagające naprawy są powodem kampanii naprawczej ogłoszonej przez BMW. Usterka została wykryta w kilkunastu modelach bawarskiego producenta.
Na polskim rynku kampania naprawcza objęła 5708 samochodów, które wyprodukowano w Niemczech.
Jak informuje producent, wadliwe okazały się poduszki powietrzne typu SDI zamontowane po stronie kierowcy. Usterka polega na degradacji tabletek generujących gaz pędny nadmuchiwacza.
– W przypadku wyzwolenia poduszki usterka może spowodować nadmiernie agresywne spalanie, co może skutkować rozerwaniem obudowy nadmuchiwacza. Wówczas fragmenty metalu mogą przejść przez materiał poduszki i z dużą prędkością dostać się do wnętrza pojazdu – czytamy w komunikacie przesłanym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Wadliwe poduszki montowane były w kilkunastu modelach wyprodukowanych przez BMW:
- Seria 5 Gran Coupe (F06),
- Seria 5 GT (F07),
- Seria 5 (F10),
- Seria 5 Touring (F11),
- Seria 6 Cabrio (F12),
- Seria 6 Coupe (F13),
- X5 (F15),
- X6 (F16),
- Seria 1 5 drzwi(F20),
- Seria 1 3 drzwi (F21),
- Seria 2 Coupe (F22),
- Seria 2 Cabrio (F23),
- X4 (F26),
- Seria 3 (F30),
- Seria 3 Touring (F31),
- Seria 4 Coupe (F32),
- Seria 4 Cabrio (F33),
- Seria 3 GT (F34),
- Seria 4 Gran Coupe (F36),
- Seria 2 Active Tourer (F45),
- Seria 2 Grand Tourer (F46),
- X1 (F48),
- M3 (F80),
- M4 Coupe (F82),
- M4 Cabrio (F83),
- X5M (F85),
- X6M (F86)
Właściciele wadliwych pojazdów zostaną wezwani do autoryzowanych stacji obsługi BMW, gdzie mechanicy wymieniać będą wadliwe poduszki powietrzne.