Szwedzki producent elektrycznych aut ciężarowych – Volta Truck, złożył wniosek o upadłość – informuje agencja Reutera. To następstwo wcześniejszej upadłości firmy Proterra, która produkowała akumulatory.
Ruch dostawcy baterii, które miały zasilać elektryczne ciężarówki Volta Truck, sprawił, że szwedzka firma musiałaby znacząco ograniczyć produkcję pojazdów. Decyzja firmy Proterra miała także utrudnić poszukiwanie nowych inwestorów. Dotychczasowy zainwestowali w projekt 300 mln euro.
Produkcja miała ruszyć w 2025 r.
Jak przypomina Reuters, wiosną tego roku Volta Truck otrzymała unijną homologację dla swojej 16-tonowej ciężarówki Volta Zero. Firma przygotowywała się do uruchomienia masowej produkcji w Austrii, która miała ruszyć w 2025 r. Początkowo firma planowała produkować ok. 5 tys. ciężarówek rocznie, po czym zwiększyła plany do 27 tys. pojazdów. Auto testowane było m.in. przez szwedzką pocztę oraz brytyjski oddział firmy logistycznej DPD.
Pojazdy miały być napędzane akumulatorami o pojemności 225 i 150 kWh, które miały umożliwić co najmniej 150 km zasięgu na jednym ładowaniu. Dostawcą akumulatorów miała być wspomniana Proterra.
Całkowitym novum stosowanym w szwedzkich ciężarowych „elektrykach” miała być kierownica zamontowana nie po lewej ani po prawej stronie a po środku deski rozdzielczej.