Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Coraz taniej w sklepach spożywczych. Liderem jest Auchan

GUS wskazuje na inflację. Natomiast ceny w marketach w Polsce są coraz niższe – wynika z badania i raportu "Koszyk Zakupowy" przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency. Eksperci wskazują, że powodem jest duża konkurencja wśród sklepów.

fot. FamVeld / Shutterstock

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w maju 2021 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku wzrosły 4,7 proc. – podaje Główny Urząd Statystyczny. Natomiast ceny marketach spadają zarówno w porównaniu do kwietnia 2021, jak i maja ubiegłego roku – wynika z badania i raportu "Koszyk Zakupowy" przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency.

reklama

Koszyk zakupowy był średnio o 4,9 proc. tańszy niż rok temu w maju. Natomiast w porównaniu do kwietnia 2021 r. ceny w marketach spadły o 0,04 proc. w ciągu miesiąca.

Eksperci ASM Sales Force Agency zwracają uwagę, że po zluzowaniu pandemicznych obostrzeń sieci sklepów walczą o klientów. Widoczna jest silna konkurencja na rynku marketów.

Najtaniej w Auchan

Najtańsze zakupy można zrobić w sklepach sieci Auchan. Średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 210,52 zł. To o 4,03 zł mniej niż wyniósł najtańszy koszyk w kwietniu, również należący przed miesiącem do Auchan – wynika z badania i raportu "Koszyk Zakupowy".

Na drugim miejscu w "rankingu" najtańszych marketów znalazł się Carrefour – średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 216,02 zł. Natomiast na podium znalazły się sklepy sieci Makro (Cash&Carry) –220,22 zł. 

(fot. ASM Sales Force Agency / Badanie i Raport Koszyk Zakupowy)

"Najwyższą wartość koszyka zakupowego w maju 2021 r. ASM Sales Force Agency odnotowała podobnie jak w poprzednim miesiącu w sieci Tesco, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 233,94 zł, czyli o 11% więcej niż w najtańszym Auchan" – czytamy w raporcie "Koszyk Zakupowy".

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Lidl, Auchan i Makro – trzy sklepy na prowadzeniu

Najtańsza chemię i kosmetyki można kupić w sklepach sieci Carrefour. Z kolei produkty sypkie w najlepszej cenie oferuje Lidl. Mięso, wędliny, ryby, mrożonki i słodycze warto kupować w marketach Auchan. Natomiast po najtańsze napoje, nabiał oraz dodatki należy jechać do Makro, wynika z analizy raportu "Koszyk Zakupowy".

(fot. ASM Sales Force Agency / Badanie i Raport Koszyk Zakupowy)

Eksperci ASM Sales Force Agency od ponad dwóch lat cyklicznie analizują ceny zestawu takich samych produktów. Na 11 badanych sieci handlowych, w 9 ceny były niższe niż przed rokiem, a w 2 wyższe, wynika z majowego raportu "Koszyk Zakupowy".

(fot. ASM Sales Force Agency / Badanie i Raport Koszyk Zakupowy)

Z czego składa się koszyk zakupowy? Eksperci ASM Sales Force Agency analizują ceny artykułów które zostały sklasyfikowane w kilka kategorii. Należy do nich m.in. nabiał, słodycze, produkty sypkie, mrożonki, chemia domowa oraz kosmetyki.

Drogie zakupy w sieci

Kanał hybrydowy umożliwia zrobienie najtańszych zakupów – średnia wartość koszyka to 219,84 zł. Nieco droższe są zakupy w sklepach stacjonarnych, gdzie trzeba zapłacić 224,16 zł. Z kolei najdroższy był kanał e-grocery, gdzie zakupy kosztowały w przybliżeniu 257,51 zł, czyli o 17% więcej niż w najtańszym kanale hybrydowym.

(fot. ASM Sales Force Agency / Badanie i Raport Koszyk Zakupowy)

"Kolejny analizowany miesiąc pokazał, że w przypadku minimalnych cen produktów, ponownie liderem jest sieć Auchan, która oferowała w maju 11 produktów w cenach minimalnych. Najwięcej najdroższych produktów, bo aż 19 można było znaleźć w kanale e-grocery. Tuż za nim znalazła się sieć E.Leclerc (10 produktów) oraz inna sieć Cash&Carry (5 produktów)" – czytamy w raporcie "Koszyk Zakupowy"

DF

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty