mBank zaoferuje klientom rekompensaty

analityk Bankier.pl

UOKiK zobowiązał mBank do zaoferowania wybranym klientom usług na preferencyjnych warunkach. Sprawa dotyczy tzw. trwałego nośnika. Zdaniem urzędu bank nie informował prawidłowo o zmianach w cennikach i regulaminach usług.

mBank informuje swoich klientów o możliwości skorzystania z wybranych usług na preferencyjnych warunkach. Jest to efekt decyzji UOKiK dotyczącej kwestii trwałego nośnika. Ulgi dotyczą klientów, którzy w latach 2014-2018 posiadali rachunek w mBanku lub Orange Finanse. Jak ustalił urząd, mBank informował klientów o zmianach w dokumentach jedynie za pośrednictwem systemu transakcyjnego i nie zamieszczał informacji o okolicznościach faktycznych i podstawach prawnych zmian.

(fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / Bankier.pl)

Klienci, którzy otrzymają informację od mBanku, mogą skorzystać z wybranych usług na warunkach korzystniejszych niż standardowe. By to zrobić, muszą skontaktować się z infolinią lub odwiedzić najbliższą placówkę banku. Uprawnienie do skorzystania z oferty będzie obowiązywało przez trzy miesiące od otrzymania komunikatu od mBanku.

Lepsze lokaty i tańsze karty

Wśród propozycji znajduje się możliwość założenia lokat na lepszych warunkach. Klient może wybrać lokatę 3M na nowe środki bez kwoty maksymalnej z oprocentowaniem o 0,2 pkt proc. wyższym od standardowego lub lokatę 3M na dowolne środki do kwoty 30 tys. zł z oprocentowaniem 1,5 proc. Standardowa lokata trzymiesięczna oferuje stawkę 0,5 proc.

Drugą z propozycji jest możliwość wyrobienia karty debetowej Visa Foto ze zwolnieniem z opłaty w wysokości 2 zł miesięcznie przez rok. Karta Visa Foto pozwala zamieścić indywidualną grafikę na awersie plastiku. Trzecią propozycją jest karta Visa Classic do rachunku walutowego ze zwolnieniem z opłaty za wydanie, która standardowo wynosi 30 zł. Kolejna propozycja zakłada możliwość skorzystania z kredytu ratalnego „Spłata na raty” w karcie z oprocentowaniem 0 proc. przez pierwsze 12 miesięcy. Standardowo oprocentowanie takiego kredytu wynosi 10 proc.

Zwrot opłat za prowadzenie ROR-u

Klienci mogą też złożyć wniosek o zwrot opłat pobranych za prowadzenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego za ostatnie 3 miesiące. W przypadku tej rekompensaty każdy z właścicieli rachunku będzie uprawniony do otrzymania zwrotu, co oznacza, że dla rachunków wspólnych możliwa jest sytuacja zwrotu kwoty dwukrotnie wyższej niż faktycznie pobrana za prowadzenie rachunku.

mBank nie jest jedynym bankiem, który musi zaoferować rekompensaty swoim klientom za naruszenie przepisów o trwałym nośniku. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta stoi na stanowisku, że dostarczanie informacji o zmianach w cennikach i regulaminach za pomocą systemów transakcyjnych nie zawsze odbywało się zgodnie z przepisami. Chodzi o to, że klient nie ma pewności, że dokumenty elektroniczne nie zostaną podmienione przez bank. Obecnie większość instytucji wdrożyła już mechanizmy gwarantujące niezmienność zamieszczonych w systemie plików. W tym celu wykorzystywany jest blockchain lub technologia WORM.

Wojciech Boczoń

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 9 cyklonb

Przeczytałem te ich wszystkie propozycje, olewać to - ewidentnie wpuszczają w kanał.

! Odpowiedz
4 17 jes

Rekompensata w wysokości ok. 2zł. Ale ilu urzędników na tym pracowało, miesiącami. Ale będzie się można chwalić jak to się walczy dla obywatela.

! Odpowiedz
0 29 no_comment

Żenada - jak parę dni temu zlecałem przelew z mbanku na lokatę do innego banku to wyskoczył mi komunikat, że jak z tego zrezygnuje to mi założą lokatę na 2%, olałem ich bo gdzie indziej miałem 2,5% a teraz w ramach REKOMPENSATY proponują mi 1,5% i to jeszcze do max 30.000 zł - żarty sobie robią i z klientów i UOKiK

! Odpowiedz
3 124 karbinadel

Ilość komunikatów o zmianach, jakie przychodzą od mBanku co kilka dni, przewyższa możliwości percepcji przeciętnego użytkownika. Człowiek musiałby nic innego nie robić, tylko godzinami studiować, na czym chcą go aktualnie orżnąć

! Odpowiedz
0 20 salad77

Każda zmiana warunków umowy, w tym "regulaminów", "cenników", "tabel opłat" i innych kosztów powinna wymagać bezwzględnie formy pisemnej i podpisu klienta. Gdzie jest ochrona praw konsumentów??

! Odpowiedz
0 4 jes

Ja czekam do pierwszej nie spodziewanej przeze mnie opłaty i zmieniam bank. Szkoda czasu by to czytać. Jak czymś obciążą to dostanę bodziec do działania bo od dawna mnie kusi ale lenistwo niestety.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne