UOKiK zobowiązał mBank do zaoferowania wybranym klientom usług na preferencyjnych warunkach. Sprawa dotyczy tzw. trwałego nośnika. Zdaniem urzędu bank nie informował prawidłowo o zmianach w cennikach i regulaminach usług.
mBank informuje swoich klientów o możliwości skorzystania z wybranych usług na preferencyjnych warunkach. Jest to efekt decyzji UOKiK dotyczącej kwestii trwałego nośnika. Ulgi dotyczą klientów, którzy w latach 2014-2018 posiadali rachunek w mBanku lub Orange Finanse. Jak ustalił urząd, mBank informował klientów o zmianach w dokumentach jedynie za pośrednictwem systemu transakcyjnego i nie zamieszczał informacji o okolicznościach faktycznych i podstawach prawnych zmian.

Klienci, którzy otrzymają informację od mBanku, mogą skorzystać z wybranych usług na warunkach korzystniejszych niż standardowe. By to zrobić, muszą skontaktować się z infolinią lub odwiedzić najbliższą placówkę banku. Uprawnienie do skorzystania z oferty będzie obowiązywało przez trzy miesiące od otrzymania komunikatu od mBanku.
Lepsze lokaty i tańsze karty
Wśród propozycji znajduje się możliwość założenia lokat na lepszych warunkach. Klient może wybrać lokatę 3M na nowe środki bez kwoty maksymalnej z oprocentowaniem o 0,2 pkt proc. wyższym od standardowego lub lokatę 3M na dowolne środki do kwoty 30 tys. zł z oprocentowaniem 1,5 proc. Standardowa lokata trzymiesięczna oferuje stawkę 0,5 proc.
Zwrot opłat za prowadzenie ROR-u
Klienci mogą też złożyć wniosek o zwrot opłat pobranych za prowadzenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego za ostatnie 3 miesiące. W przypadku tej rekompensaty każdy z właścicieli rachunku będzie uprawniony do otrzymania zwrotu, co oznacza, że dla rachunków wspólnych możliwa jest sytuacja zwrotu kwoty dwukrotnie wyższej niż faktycznie pobrana za prowadzenie rachunku.
Wojciech Boczoń
