REKLAMA
PROMOCJA CITI I BANKIER.PL

Vistula podtrzymuje, że chce w '17 istotnie zwiększyć zysk netto i EBITDA

2017-08-29 08:00
publikacja
2017-08-29 08:00
Vistula podtrzymuje, że chce w '17 istotnie zwiększyć zysk netto i EBITDA
Vistula podtrzymuje, że chce w '17 istotnie zwiększyć zysk netto i EBITDA
fot. Adam Torchała / / Bankier.pl

Vistula podtrzymuje po wynikach I półrocza, że chce w 2017 roku uzyskać istotny wzrost zysku netto i EBITDA na poziomie zbliżonym do bieżącego konsensusu rynkowego - podała spółka w raporcie półrocznym.

Po pierwszym półroczu 2017 roku grupa ma 13,2 mln zł zysku netto (wobec 12,1 mln zł zysku przed rokiem), 29,3 mln zł EBITDA (wobec 26,4 mln zł w I poł. 2016) i 308,1 mln zł przychodów (wzrost o 12,5 proc. rdr).

Wśród celów na ten rok spółka wymienia w sprawozdaniu także utrzymanie dwucyfrowej dynamiki przychodów ze sprzedaży, ze względu na przyrost sieci detalicznej i wzrost efektywności przychodów z m kw., oraz wzrost sprzedaży internetowej.

Vistula chce też, by w 2017 roku poziom marży brutto na sprzedaży nie obniżył się o więcej niż 1 – 1,5 p.p. w stosunku do roku 2016.

W I półroczu marża brutto segmentu odzieżowego zmniejszyła się o 2 p.p. do poziomu 50,9 proc. w stosunku do I półrocza 2016 roku. Spółka podała, że w Vistuli spadek marży o 1,6 p.p. związany był z mocniejszą polityką rabatową oraz niższą marżą intake. W Wólczance marża spadła o 4,6 p.p., co związane było z mocniejszą polityką rabatową oraz wzrostem udziału sprzedaży internetowej. Z kolei w Deni Cler spadek marży wyniósł 1,8 p.p., co wynikało ze słabszej kolekcji jesień-zima 2016.

Marża brutto segmentu jubilerskiego wzrosła o 0,4 p.p. i wyniosła 52,3 proc.

W I połowie roku w segmencie odzieżowym Vistula Group otwarto 3 salony własne oraz 11 salonów franczyzowych o łącznej powierzchni 1.118 m kw. Zamknięto w tym czasie 2 salony.

W segmencie jubilerskim otwarto 3 salony własne o łącznej powierzchni 171 m kw., zamknięte zostały 2 salony.

Vistula chce osiągnąć w tym roku poziom łącznie 405 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego. W ramach planów inwestycyjnych na rok 2017 planowane jest uruchomienie 39 nowych salonów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni około 2.900 m kw. netto, co zapewni wzrost powierzchni sprzedaży spółki o ok. 9 proc.

W II półroczu spółka planuje w segmencie odzieżowym uruchomić 9 salonów własnych i 14 salonów franczyzowych o łącznej powierzchni około 1.456 m kw., a w ramach segmentu jubilerskiego 6 salonów własnych i 3 salonów franczyzowych o łącznej powierzchni około 542 m kw.

Łączne nakłady finansowe w tym roku przeznaczone na rozwój sieci detalicznej grupy oraz inwestycje odtworzeniowe w najważniejszych lokalizacjach wyniosą około 15 mln zł.

Zarząd Vistuli zamierza kontynuować czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procesu połączenia spółki ze spółką Bytom.

Poniżej przedstawiamy wyniki Vistuli w drugim kwartale 2017 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP i poprzednich wyników.

Dane w mln zł

2Q2017 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2017 rdr
Przychody 171,9 171,7 0,2% 11,4% 26,3% 308,1 12,5%
EBITDA 24,5 37,0 -33,7% 16,3% 411,1% 29,3 11,3%
EBIT 20,8 20,7 0,2% 17,2% 1975,2% 21,8 11,3%
Zysk netto 14,0 13,8 1,4% 15,1% - 13,2 9,6%
marża EBITDA 14,3% 21,5% -7,24 0,59 10,74 9,52% -0,11
marża EBIT 12,1% 12,1% 0,00 0,60 11,34 7,06% -0,08
marża netto 8,2% 8,1% 0,10 0,26 8,75 4,30% -0,11

(PAP Biznes)

pel/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki