REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

UOKiK kontra Travelist.pl. Osoby, które zgłosiły reklamację, mają dostać 50 zł do wykorzystania na platformie

2024-06-18 11:20
publikacja
2024-06-18 11:20

Serwis Travelist.pl nie określał w widocznym miejscu, że prezentuje oferty pochodzące od przedsiębiorców, przez co informacje te mogły być niezrozumiałe dla użytkowników - przekazano we wtorkowym komunikacie UOKiK. Urząd zobowiązał serwis do zmiany miejsca publikacji tych informacji.

UOKiK kontra Travelist.pl. Osoby, które zgłosiły reklamację, mają dostać 50 zł do wykorzystania na platformie
UOKiK kontra Travelist.pl. Osoby, które zgłosiły reklamację, mają dostać 50 zł do wykorzystania na platformie
/ Travelist

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przypomniał we wtorek w komunikacie, że zawierając umowy przez Internet konsument powinien wiedzieć, czy kupuje od przedsiębiorcy oraz za co odpowiada sprzedający, a za co internetowa platforma handlowa.

Tymczasem, jak wskazał UOKiK, platforma Travelist.pl nie określała bezpośrednio i w widocznym miejscu, że prezentuje oferty pochodzące od przedsiębiorców, ani jak podzielone są obowiązki związane z realizacją umowy między platformą a wystawiającym ofertę. UOKiK zauważył, że dostęp do tych informacji był utrudniony i mogły one być niezrozumiałe dla użytkowników.

Urząd wyjaśnił, że są to informacje wymagane przez dyrektywę Omnibus, które pozwalają konsumentom ustalić przysługujące im prawa oraz np. sprawdzić do kogo powinni się zwrócić w przypadku reklamacji czy problemów z dokonaniem płatności.

"Prawidłowo realizowany obowiązek informacyjny to większa ochrona konsumentów korzystających z e-commerce. Użytkownicy platform handlowych powinni móc znaleźć istotne z punktu widzenia zawieranej umowy informacje bez konieczności przeszukiwania wielu zakładek i domyślania się, o co chodzi w kierowanym do nich komunikacie" – powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny, cytowany w komunikacie.

UOKiK przekazał również, że prezes urzędu zobowiązał spółkę Travelist do zmiany miejsca publikacji i treści komunikatów przekazywanych w serwisie, w taki sposób, aby użytkownicy mogli do nich trafić w bardziej intuicyjny sposób z poziomu strony głównej. Dodał, że obecnie spółka wskazuje już bezpośrednio, że prezentowane oferty pochodzą od przedsiębiorców, którzy są stroną umowy i są odpowiedzialni za jej wykonanie. Platforma odpowiada z kolei za funkcjonalność serwisu Travelist.pl, w tym możliwość dokonywania rezerwacji i płatności oraz wystawiania opinii w serwisie - wytłumaczono w komunikacie.

UOKiK przekazał również, że osoby, które zgłosiły reklamację dotyczącą niedopełnienia przez Travelist wskazanych powyżej obowiązków informacyjnych, otrzymają od serwisu środki w wysokości 50 zł do wykorzystania platformie. Użytkownicy, którzy nie złożyli reklamacji do tej pory, mogą zrobić to w czasie 30 dni od momentu, w którym serwis indywidualnie poinformuje ich o podjętej przez urząd decyzji.

Wcześniej UOKiK wielokrotnie interweniował w sprawie przestrzegania obowiązku informacyjnego wynikającego z dyrektywy Omnibus. Urząd wskazał, że wielu przedsiębiorców - po interwencji UOKiK - zmieniło swoje działania lub zadeklarowało wprowadzenie modyfikacji.

"Dotyczy to dostawców takich platform jak Glovo, Uber Eats, Pyszne.pl, Wolt, Bolt Food, Aliexpress, Wakacje.pl, FREE NOW, Uber, Bolt, Facebook, Morele.net, Empik, Triverna.pl, Amazon czy Allegro. Prezes UOKiK prowadzi również dwa postępowania, w których postawił zarzuty przedsiębiorcom – Zalando i Booking" - poinformował UOKiK.

Travelist.pl umożliwia rezerwację noclegów, atrakcji, transportu oraz innych usług i produktów turystycznych. (PAP)

bpk/ mmu/

Źródło:PAP
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki