Takiego stycznia nie było od 10 lat. Rekordowa liczba rejestracji samochodów w Polsce

redaktor Bankier.pl

Rekordowy dla branży motoryzacyjnej styczeń oznaczał 51 039 zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Tempo wzrostu rejestracji nie słabnie – tegoroczny początek roku był lepszy od ubiegłego o 17,2 proc.

– W styczniu br. wzrost wyniósł 21,7 proc. (9 105 szt.). Osiągnięty rezultat był niższy od grudniowego o 5,9 proc. (3 193 szt.), ale po raz trzeci od ubiegłego roku i jednocześnie w ciągu ostatnich 10 lat, przekroczony został poziom 50 tys. – czytamy w raporcie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego prezentującym statystyki dotyczące rejestracji samochodów w Polsce w styczniu 2018 r. W grupie samochodów osobowych w styczniu 2017 r. zarejestrowano 46 081 szt. Wzrost utrzymał się 34. miesiąc z rzędu i po raz szósty od ub. roku przekroczył poziom 40 tys. 

(fot. Paulo Whitaker / FORUM)

Toyota i Skoda królują wśród klientów indywidualnych

Toyota yaris i skoda fabia to jedyne modele aut, których w styczniu klienci indywidualni zarejestrowali niemal 1000 szt. W przypadku toyoty było to 992 szt., a skody 982 szt. Podium zamyka opel astra z wynikiem 624 rejestracji. Wśród największych wygranych stycznia należy wymienić jeszcze kię z modelem cee’d, który sprzedał się niemal trzykrotnie lepiej niż w grudniu. Liczba rejestracji wzrosła w tym przypadku z 86 do 302 szt.

Liczba pierwszych rejestracji nowych samochodów osobowych w styczniu 2018 r. w Polsce

Klienci indywidualni

Firmy

Lp.

Samochód

Styczeń '18

Grudzień '17

Zmiana mdm

Samochód

Styczeń '18

Grudzień '17

Zmiana mdm

1.

toyota yaris

992

867

14%

skoda octavia

1 573

1 194

32%

2.

skoda fabia

982

474

107%

skoda fabia

1 315

1 051

25%

3.

opel astra

624

491

27%

opel astra

861

875

-2%

4.

fiat tipo

489

281

74%

volkswagen golf

827

903

-8%

5.

skoda octavia

483

292

65%

ford focus

738

935

-21%

6.

hyundai tucson

461

447

3%

toyota yaris

707

656

8%

7.

opel corsa

451

353

28%

volkswagen passat

604

1 056

-43%

8.

toyota auris

409

313

31%

skoda superb

587

646

-9%

9.

volkswagen golf

388

343

13%

skoda rapid

556

563

-1%

10.

toyota aygo

385

276

39%

toyota auris

510

571

-11%

11.

hyundai i20

375

233

61%

nissan qashqai

451

378

19%

12.

skoda rapid

359

259

39%

ford mondeo

408

423

-4%

13.

kia sportage

349

213

64%

fiat tipo

386

259

49%

14.

dacia duster

345

333

4%

hyundai tucson

360

456

-21%

15.

kia cee'd

302

86

251%

opel insignia

356

386

-8%

16.

citroen C3

294

163

80%

seat leon

345

272

27%

17.

nissan qashqai

292

210

39%

toyota RAV4

323

364

-11%

18.

toyota corolla

284

153

86%

dacia duster

318

672

-53%

19.

renault clio

275

313

-12%

renault clio

312

894

-65%

20.

toyota C-HR

265

204

30%

volkswagen tiguan

310

310

0%

Łącznie (1.-20.)

8 804

6 304

40%

Łącznie (1.-20.)

11847

12864

-8%

Pozostałe

9 189

7 291

26%

Pozostałe

28 088

21 552

30%

Suma

17 993

13 595

32%

Suma

28 088

34 416

-18%

Źródło: Raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie bazy CEPiK (MSW/MC)

Podwoiła się także sprzedaż skody fabii. Olbrzymie wzrosty względem grudnia spowodowały, że tylko jeden model z pierwszej dwudziestki odnotował stratę – renault clio (12 proc.). W sumie klienci indywidualni kupili o 1/3 aut więcej.

Firmy nadal kupują skody

Dwa modele skody nie odpuszczają dwóch pierwszych miejsc – skoda octavia i fabia to jedyne auta, które firmy kupują w liczbie ponad 1000 szt. miesięcznie. Na trzecim miejscu ponownie pojawia się opel astra z liczbą rejestracji wynoszącą 861 szt.

Klienci firmowi w porównaniu z indywidualnymi przystopowali z zakupami samochodów w nowym roku. Styczeń był pod tym względem gorszy od grudnia o 18 proc. Najbardziej na tym ucierpiało renault clio (65 proc.), dacia duster (53 proc.) i volkswagen passat (43 proc.). Spadkowemu trendowi udało się oprzeć natomiast obu skodom z pierwszego miejsca oraz fiatowi tipo (49 proc.).

Mateusz Gawin

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 2 schizofrenik666

toyota,skoda,opel-fiat-to co leci w reklamach /reklam tych modeli jest najwięcej/-ludzie kupują!!! TO SĄ WYPRANE MÓZGI TYCH LUDZI W 90% PRZEZ REKLAMEEEEEE-TRAGEDIA!!!!!

! Odpowiedz
2 40 karbinadel

W roku 1947 rozpoczęto produkcję modelu Land Rover Defender. 50 lat później okazało się, że ponad 70% wyprodukowanych w tym czasie egzemplarzy nadal jest w użyciu. Czyli można wyprodukować auto, które będzie jeździć 50 lat. Tylko co to za interes?

! Odpowiedz
8 2 rttyuiop

no właśnie co to za interes, nikt już nie potrzebuje nowych fur, fabryki plajtują a ludzie idą na bruk...

! Odpowiedz
2 5 rekin1986 odpowiada rttyuiop

Wcale nie bankrutują g.. prawda

Dzisiejsza filozofia firm motoryzacyjnych polega na tym że zarabia się na SERWISIE i sprzedaży części zamiennych

Samochód produkuje się i sprzedaje po kosztach produkcji zarobek jest dopiero na sprzedaży części zamiennych oraz okresowych przeglądach technicznych o okresie gwarancyjnym

Prosty przykład lampa do toyoty aygo cena lampy na linii produkcyjnej 200 zł ta sama lampa potrafi mieć 4 różne ceny w zależności od tego jak będzie sprzedana

W sklepie motoryzacyjnym prywatnym 350 zł dla warsztatu samochodowego 400 zł w ASO naprawa zlecona przez klienta 500 zł w ASO zlecona przez klienta na koszt ubezpieczyciela sprawcy 900 zł

Ta sama część 4 różne ceny zależnie od tego kto kładzie kasę na stole

Gdyby się komuś nudziło niech sobie weżmie katalog samochodowy i zobaczy cenę samochodu a potem niech weżmie samochód w częściach pierwszych i doda cenę tych części by samochód skompletować koszt zakupu części pierwszych jest 3 x droższy od nowego samochodu nie licząc czasu potrzebnego na złożenie samochodu

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 34 pluto85md

Komu ja biedny teraz sprzedam 10 letnia Skode, jak kazdy kupuje nowe, albo sprowadzane z Niemiec. Masakra, bede musial zlomowac.

! Odpowiedz
1 5 rttyuiop

indywidualni się rzucili bo wyprzedawano rocznik 2017, tak co roku...

! Odpowiedz
3 22 wizytator

Jak będziemy rejestrować nowych więcej jak sprowadzanych to napiszcie, bo takie newsy mnie nie interesują.

! Odpowiedz
3 51 rekin1986

Sęk w tym , że dzisiejsze samochody to bardziej przypominają elektroniczne zabawki niż pojazdy mechaniczne służące do jazdy

Elektroniki w nich napchane więcej niż w nie jednym komputerze jak przychodzi co do czego to bez diagnostyki na właściwym oprogramowaniu nie podchodż diagnostyka droższa nie rzadko od samej naprawy

Deska rozdzielcza klejona w razie dzwonu z boku samochód do kasacji koszt remontu deski droższy od pozostałości po wypadku taniej auto rozebrać na części

Nie wspominając już o elektronicznym systemie poboru paliwa w razie zapchania wtrysków remont nie rzadko w cenie nowego silnika

Samochody z lat 80 i 90 potrafiły służyć 20 lat i więcej dzisiejsze po 10 latach to jest szmelc

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Rozlicz PIT za 2017
szybko i bez błędów

lub uruchom online teraz

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.

Narzędzia

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl

Czy otrzymałeś już PIT‑11 od swojego pracodawcy?

Bardzo dziękujemy za udział w naszej ankiecie!
Polecamy nasz program e‑pity 2017. Rozlicz PIT‑a kompleksowo i bezpiecznie w kilka minut! Pobierz Program

lub uruchom online

Bardzo dziękujemy za udział w naszej ankiecie!
W naszym programie e‑pity 2017 możesz bezpiecznie rozliczyć wszystkie dostępne deklaracje. Pobierz Program

lub uruchom online