REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Takiego stycznia nie było od 10 lat. Rekordowa liczba rejestracji samochodów w Polsce

2018-02-09 12:38
publikacja
2018-02-09 12:38

Rekordowy dla branży motoryzacyjnej styczeń oznaczał 51 039 zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Tempo wzrostu rejestracji nie słabnie – tegoroczny początek roku był lepszy od ubiegłego o 17,2 proc.

– W styczniu br. wzrost wyniósł 21,7 proc. (9 105 szt.). Osiągnięty rezultat był niższy od grudniowego o 5,9 proc. (3 193 szt.), ale po raz trzeci od ubiegłego roku i jednocześnie w ciągu ostatnich 10 lat, przekroczony został poziom 50 tys. – czytamy w raporcie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego prezentującym statystyki dotyczące rejestracji samochodów w Polsce w styczniu 2018 r. W grupie samochodów osobowych w styczniu 2017 r. zarejestrowano 46 081 szt. Wzrost utrzymał się 34. miesiąc z rzędu i po raz szósty od ub. roku przekroczył poziom 40 tys. 

fot. Paulo Whitaker / / FORUM

rynek Toyota i Skoda królują wśród klientów indywidualnych

Toyota yaris i skoda fabia to jedyne modele aut, których w styczniu klienci indywidualni zarejestrowali niemal 1000 szt. W przypadku toyoty było to 992 szt., a skody 982 szt. Podium zamyka opel astra z wynikiem 624 rejestracji. Wśród największych wygranych stycznia należy wymienić jeszcze kię z modelem cee’d, który sprzedał się niemal trzykrotnie lepiej niż w grudniu. Liczba rejestracji wzrosła w tym przypadku z 86 do 302 szt.

Liczba pierwszych rejestracji nowych samochodów osobowych w styczniu 2018 r. w Polsce

Klienci indywidualni

Firmy

Lp.

Samochód

Styczeń '18

Grudzień '17

Zmiana mdm

Samochód

Styczeń '18

Grudzień '17

Zmiana mdm

1.

toyota yaris

992

867

14%

skoda octavia

1 573

1 194

32%

2.

skoda fabia

982

474

107%

skoda fabia

1 315

1 051

25%

3.

opel astra

624

491

27%

opel astra

861

875

-2%

4.

fiat tipo

489

281

74%

volkswagen golf

827

903

-8%

5.

skoda octavia

483

292

65%

ford focus

738

935

-21%

6.

hyundai tucson

461

447

3%

toyota yaris

707

656

8%

7.

opel corsa

451

353

28%

volkswagen passat

604

1 056

-43%

8.

toyota auris

409

313

31%

skoda superb

587

646

-9%

9.

volkswagen golf

388

343

13%

skoda rapid

556

563

-1%

10.

toyota aygo

385

276

39%

toyota auris

510

571

-11%

11.

hyundai i20

375

233

61%

nissan qashqai

451

378

19%

12.

skoda rapid

359

259

39%

ford mondeo

408

423

-4%

13.

kia sportage

349

213

64%

fiat tipo

386

259

49%

14.

dacia duster

345

333

4%

hyundai tucson

360

456

-21%

15.

kia cee'd

302

86

251%

opel insignia

356

386

-8%

16.

citroen C3

294

163

80%

seat leon

345

272

27%

17.

nissan qashqai

292

210

39%

toyota RAV4

323

364

-11%

18.

toyota corolla

284

153

86%

dacia duster

318

672

-53%

19.

renault clio

275

313

-12%

renault clio

312

894

-65%

20.

toyota C-HR

265

204

30%

volkswagen tiguan

310

310

0%

Łącznie (1.-20.)

8 804

6 304

40%

Łącznie (1.-20.)

11847

12864

-8%

Pozostałe

9 189

7 291

26%

Pozostałe

28 088

21 552

30%

Suma

17 993

13 595

32%

Suma

28 088

34 416

-18%

Źródło: Raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie bazy CEPiK (MSW/MC)

Podwoiła się także sprzedaż skody fabii. Olbrzymie wzrosty względem grudnia spowodowały, że tylko jeden model z pierwszej dwudziestki odnotował stratę – renault clio (12 proc.). W sumie klienci indywidualni kupili o 1/3 aut więcej.

Firmy nadal kupują skody

Dwa modele skody nie odpuszczają dwóch pierwszych miejsc – skoda octavia i fabia to jedyne auta, które firmy kupują w liczbie ponad 1000 szt. miesięcznie. Na trzecim miejscu ponownie pojawia się opel astra z liczbą rejestracji wynoszącą 861 szt.

Klienci firmowi w porównaniu z indywidualnymi przystopowali z zakupami samochodów w nowym roku. Styczeń był pod tym względem gorszy od grudnia o 18 proc. Najbardziej na tym ucierpiało renault clio (65 proc.), dacia duster (53 proc.) i volkswagen passat (43 proc.). Spadkowemu trendowi udało się oprzeć natomiast obu skodom z pierwszego miejsca oraz fiatowi tipo (49 proc.).

Źródło:
Tematy
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking

Komentarze (8)

dodaj komentarz
schizofrenik666
toyota,skoda,opel-fiat-to co leci w reklamach /reklam tych modeli jest najwięcej/-ludzie kupują!!! TO SĄ WYPRANE MÓZGI TYCH LUDZI W 90% PRZEZ REKLAMEEEEEE-TRAGEDIA!!!!!
karbinadel
W roku 1947 rozpoczęto produkcję modelu Land Rover Defender. 50 lat później okazało się, że ponad 70% wyprodukowanych w tym czasie egzemplarzy nadal jest w użyciu. Czyli można wyprodukować auto, które będzie jeździć 50 lat. Tylko co to za interes?
rttyuiop
no właśnie co to za interes, nikt już nie potrzebuje nowych fur, fabryki plajtują a ludzie idą na bruk...
rekin1986 odpowiada rttyuiop
Wcale nie bankrutują g.. prawda

Dzisiejsza filozofia firm motoryzacyjnych polega na tym że zarabia się na SERWISIE i sprzedaży części zamiennych

Samochód produkuje się i sprzedaje po kosztach produkcji zarobek jest dopiero na sprzedaży części zamiennych oraz okresowych przeglądach technicznych o okresie gwarancyjnym
Wcale nie bankrutują g.. prawda

Dzisiejsza filozofia firm motoryzacyjnych polega na tym że zarabia się na SERWISIE i sprzedaży części zamiennych

Samochód produkuje się i sprzedaje po kosztach produkcji zarobek jest dopiero na sprzedaży części zamiennych oraz okresowych przeglądach technicznych o okresie gwarancyjnym

Prosty przykład lampa do toyoty aygo cena lampy na linii produkcyjnej 200 zł ta sama lampa potrafi mieć 4 różne ceny w zależności od tego jak będzie sprzedana

W sklepie motoryzacyjnym prywatnym 350 zł dla warsztatu samochodowego 400 zł w ASO naprawa zlecona przez klienta 500 zł w ASO zlecona przez klienta na koszt ubezpieczyciela sprawcy 900 zł

Ta sama część 4 różne ceny zależnie od tego kto kładzie kasę na stole

Gdyby się komuś nudziło niech sobie weżmie katalog samochodowy i zobaczy cenę samochodu a potem niech weżmie samochód w częściach pierwszych i doda cenę tych części by samochód skompletować koszt zakupu części pierwszych jest 3 x droższy od nowego samochodu nie licząc czasu potrzebnego na złożenie samochodu
pluto85md
Komu ja biedny teraz sprzedam 10 letnia Skode, jak kazdy kupuje nowe, albo sprowadzane z Niemiec. Masakra, bede musial zlomowac.
rttyuiop
indywidualni się rzucili bo wyprzedawano rocznik 2017, tak co roku...
wizytator
Jak będziemy rejestrować nowych więcej jak sprowadzanych to napiszcie, bo takie newsy mnie nie interesują.
rekin1986
Sęk w tym , że dzisiejsze samochody to bardziej przypominają elektroniczne zabawki niż pojazdy mechaniczne służące do jazdy

Elektroniki w nich napchane więcej niż w nie jednym komputerze jak przychodzi co do czego to bez diagnostyki na właściwym oprogramowaniu nie podchodż diagnostyka droższa nie rzadko od samej naprawy
Sęk w tym , że dzisiejsze samochody to bardziej przypominają elektroniczne zabawki niż pojazdy mechaniczne służące do jazdy

Elektroniki w nich napchane więcej niż w nie jednym komputerze jak przychodzi co do czego to bez diagnostyki na właściwym oprogramowaniu nie podchodż diagnostyka droższa nie rzadko od samej naprawy

Deska rozdzielcza klejona w razie dzwonu z boku samochód do kasacji koszt remontu deski droższy od pozostałości po wypadku taniej auto rozebrać na części

Nie wspominając już o elektronicznym systemie poboru paliwa w razie zapchania wtrysków remont nie rzadko w cenie nowego silnika

Samochody z lat 80 i 90 potrafiły służyć 20 lat i więcej dzisiejsze po 10 latach to jest szmelc

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki