REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Szybka moda króluje. Chiński lider w cztery lata zwiększył sprzedaż pięciokrotnie

2024-06-18 10:55
publikacja
2024-06-18 10:55

Tania odzież i dodatki niskiej jakości, które można kupić na chińskich platformach internetowych, cieszą się coraz większą popularnością. Shein zwiększył globalną sprzedaż e-commerce pięciokrotnie od 2020 roku i trzykrotnie przewyższył największego detalistę masowego rynku - podała ”Rzeczpospolita”.

Szybka moda króluje. Chiński lider w cztery lata zwiększył sprzedaż pięciokrotnie
Szybka moda króluje. Chiński lider w cztery lata zwiększył sprzedaż pięciokrotnie
fot. Zbyszek Kaczmarek / / FORUM

Chińskie serwisy internetowe jak Shein i Temu są obecnie nie tylko branżowym fenomenem, ale i zagrożeniem nie tylko dla producentów odzieży. Oferują również dodatki, produkty kosmetyczne, zabawki czy artykuły wyposażenia wnętrz.

Przyciągają niskie ceny

Tego rodzaju oferta, głównie z powodu niskich cen oraz nieustannie wprowadzanych nowości, cieszy się dużym zainteresowaniem konsumentów na całym świecie. Dwie trzecie młodych kobiet i czterech na dziesięciu młodych mężczyzn w wieku 18–34 lata nabyło już takie produkty.

W Europie średnio 7 proc. konsumentów, kupując odzież, korzysta głównie z oferty tzw. szybkiej mody. W Polsce wynik ten wynosi 5 proc. Najwięcej takich odbiorców jest w USA i na Węgrzech (po 12 proc.) – wynika z badania firmy Boston Consulting Group, która przeprowadziła je na 10 tys. konsumentów z dziesięciu państw.

Okazuje się, że Shein zwiększył globalną sprzedaż e-commerce pięciokrotnie od 2020 roku i obecnie trzykrotnie przewyższa największego masowego detalistę.

Wspierane przez Chiny

Chińskie serwisy mogą oferować swoje produkty po tak niskich cenach, gdyż władze ich kraju stosują dotacje zarówno do produkcji, jak i do transportu na rynki europejskie oraz rynek amerykański. Poza tym, większość zamówień nie jest opodatkowana. Do tego platformy te nie liczą się z europejskimi regulacjami dotyczącymi m.in. prawa konsumenckiego.

To spowodowało, że Ministerstwo Rozwoju i Technologii wystosowało do Shein list z wieloma zastrzeżeniami co do jego funkcjonowania w naszym kraju.

– Polska jest otwarta na współpracę z dostawcami usług e-commerce z całego świata. Oczekujemy jednak, że wszyscy dostawcy oferujący usługi polskim konsumentom będą w pełni przestrzegać prawa. Przeprowadzona przez ministerstwo analiza modelu operacyjnego ujawniła szeroki zakres potencjalnych naruszeń, dlatego oczekujemy, że model operacyjny będzie zgodny z prawem obowiązującym w Polsce. – napisał Jacek Tomczak, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, cytowany przez „Rzeczpospolitą”.

Będzie polski oddział Shein?

Przedstawiciel ministerstwa oczekuje również utworzenia polskiego przedstawicielstwa firmy, które oprócz zapewnienia klientom właściwej obsługi prawnej i technicznej będzie instytucją, z którą będą mogły kontaktować się polskie organy regulacyjne i ustawodawcze.

Według „Rzeczpospolitej” nieoficjalnie mówi się, że Shein prowadzi rekrutacje, prawdopodobnie w związku z planem uruchomienia polskiego biura. 

Biuro prasowe SHEIN w Polsce

Naszym celem jest zapewnienie bezpiecznych i przyjemnych zakupów dla klientów SHEIN w Polsce oraz przestrzeganie zarówno lokalnych, jak i unijnych przepisów. Przykładamy dużą wagę do zasad transparentności i odpowiedzialności oraz poczyniliśmy znaczące postępy w rozwiązywaniu problemów zgłoszonych przez ministerstwo. Jesteśmy w kontakcie z resortem, by wyjaśnić wszelkie wątpliwości.
 
Zarzuty dotyczące chińskich dotacji państwowych wspierających działalność oraz światową ekspansję marki SHEIN są  nieprawdziwe i bezpodstawne.


Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki