REKLAMA
CHCESZ ZACZĄĆ INWESTOWAĆ?

"Mogę zatrudnić Marokańczyków, ale nie Słowaków". Szef Ryanaira krytykuje brexit

2022-07-22 09:00
publikacja
2022-07-22 09:00
"Mogę zatrudnić Marokańczyków, ale nie Słowaków". Szef Ryanaira krytykuje brexit
"Mogę zatrudnić Marokańczyków, ale nie Słowaków". Szef Ryanaira krytykuje brexit
fot. Jonathan Brady / / PA Images

"Bez problemu dostają wizy na pracę dla Marokańczyków, a nie mogę legalnie zatrudnić Włochów czy Słowaków" - powiedział Michael O'Leary, szef Ryanaira. Wezwał jednocześnie brytyjski rząd do przyjęcia bardziej praktycznego podejścia w polityce wizowej po brexicie. W kontekście chaosu panującego na lotniskach na Wyspach wypowiedzią tą wsadził kij w mrowisko.

Znany z kontrowersyjnych wypowiedzi Michael O'Leary tym razem postanowił skrytykować londyński rzad, który - jego zdaniem - utrudnia zatrudnianie pracowników z Unii Europejskiej. W obliczu dantejskich scen, które ostatnio rozgrywają się na brytyjskich lotniskach, tj. wielogodzinne oczekiwanie na bagaż, opóźnienia samolotów, które powodują, że choć pasażerowie siedzą już w fotelach, muszą opuścić pokład samolotu, czy wprowadzanie przez lotniska limitu osób podróżujących, słowa te brzmią szczególnie gorzko. Jego zdaniem rząd chce, by firmy inwestowały w pracowników z Wielkiej Brytanii. 

- Mogę zatrudnić tysiące osób w Portugalii, we Włoszech, we Francji czy w Niemczech za dokładnie takie same zarobki, jakie wypłacam swoim brytyjskim pracownikom. Szkopuł tkwi w tym, że nie mogę im dać pracy w Wielkiej Brytanii - wyjaśniał w wywiadzie dla BBC Radio 4. - I mamy dziwną sytuację, w której w Wielkiej Brytanii mogę uzyskać wizy, aby zasilić mój personel pokładowy Marokańczykami, ale nie mogę dostać takich samych wiz dla Portugalczyków, Włochów czy Słowaków. Potrzeba nam więcej zdrowego rozsądku i praktycznego podejścia w sposobie, w jaki wdrażamy brexit - kontynuował. 

W jego opinii złagodzenie polityki wizowej mogłoby pomóc w uzupełnieniu niedoborów pracowników, a co za tym idzie - zniwelować przynajmniej w części zakłócenia odczuwane obecnie na tamtejszych lotniskach. 

- W Wielkiej Brytanii nie ma po prostu wystarczającej liczby osób chętnych do wykonywania tych prac, a już szczególnie w okresach szczytu, jakim są wakacje. Trudności podczas rekrutacji widać najbardziej na południowym wschodzie kraju na lotniskach, tj. Gatwick, Heathrow i Manczester - dodał. 

Finansowy poradnik pracujących mam. 20 przepisów i zasad, które opłaca się znać

E-book

Finansowy poradnik pracujących mam. 20 przepisów i zasad, które opłaca się znać


Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl

Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Podaj kod w formacie xx-xxx!
Pole wypełnione niepoprawnie!

Wcześniej O'Leary jasno sprzeciwiał się brexitowi, ale zaznaczał, że szanuje decyzję o opuszczeniu UE. 

Downing Street odpowiedziało w komunikacie na stawiane zarzuty. "Opuszczenie UE umożliwiło nam wprowadzenie systemu imigracyjnego opartego na punktach i chcemy, aby pracodawcy dokonywali długoterminowych inwestycji w rodzimą siłę roboczą w Wielkiej Brytanii".

Warto zaznaczyć, że spośród przewoźników Ryanair do tej pory odnotował najmniej zakłóceń i odwołań lotów w porównaniu do innych europejskich przewoźników. Przez ostatnie 6 miesięcy linie lotnicze O'Leary'ego anulowały 0,3 proc. lotów w porównaniu z 3,5 proc. British Airways i 2,8 Easyjet (dane pochodzą z firmy konsultingowej OAG). 

aw

Źródło:
Tematy
Wyprodukuj wodę pod własną marką

Wyprodukuj wodę pod własną marką

Advertisement

Komentarze (12)

dodaj komentarz
zoomek
No tyle sie tych ciapatych najechało, przypłynęło łódeczkami i niema kto pracować? Wszyscy w dziale it? Poważnie?
baibina
Jeśli możesz zatrudniać Marokańczyków to zatrudniaj Marokanczyków! W czym problem?
Aaaa ze analfabetów nie potrzebujecie? XD
pozhoga
,,Gatwick, Heathrow i Manczester - dodał."

Nie, nie, on dodał: ,,Getłik, Hifroł i Manczester".
niederfurzdorf
BLe BLe BLe drogi panie! To powiedz pan jeszcze , że piloci nie mają w tej firmie etatu tylko umowę na jednoosobową działalność. Hotel po locie to sprawa pilota. Sam sobie musi znaleźć , opłacić a potem dopiero rozliczyć. Takich patentów w tej firmie jest mnóstwo. Kilka lat temu w Katowicach pracownica tej firmy chciała mnie skubnąć BLe BLe BLe drogi panie! To powiedz pan jeszcze , że piloci nie mają w tej firmie etatu tylko umowę na jednoosobową działalność. Hotel po locie to sprawa pilota. Sam sobie musi znaleźć , opłacić a potem dopiero rozliczyć. Takich patentów w tej firmie jest mnóstwo. Kilka lat temu w Katowicach pracownica tej firmy chciała mnie skubnąć na opłatę za torbę z laptopem ale zamiast faktury chciała mi dać jakość świstek papieru. Na moje pytanie o fakturę VAT, rozliczanie podatku za usługę na terenie Polski w polskim fiskusie szeroko otwarła usta…
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
prawda_
Nie moze zatrudnic Slowakow czy Wegrow bo ci ktorzy sa juz w UK maja prace. W tym momencie UK cierpi na brak sily roboczej wiec poluzowanie polityki migracyjnej byloby na reke gospodarce.
jarekzbyszek
Ci co koczują w Dunkierce, aż się proszą o pracę w Ryanair. Ten jeden lot do Anglii mogą odbyć za darmo.
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
prs
Gdyby mogl, ludzie lataliby "marjanair-em" w bydlecych wagonach..
cwiara
Jeśli może zatrudnić Marokańczyków, to niech ich zatrudni. Czy Marokańczycy są gorsi od Słowaków? Jakieś rasowe uprzedzenia?

Powiązane: Brexit

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki