REKLAMA

Szacowany wynik EBITDA Fabrity Holding w I półroczu 2023 r. spadł do 4,8 mln zł

2023-08-25 22:34
publikacja
2023-08-25 22:34

Grupa Fabrity Holding w pierwszej połowie 2023 miała przychody ze sprzedaży usług na poziomie zbliżonym do 56 mln zł. Zanotowała 16-proc. wzrost przychodów operacyjnych (do 38,1 mln zł) oraz spadek wyniku EBITDA do 4,8 mln zł i zysku operacyjnego do 3,6 mln zł - wynika ze wstępnych szacunków spółki.

Szacowany wynik EBITDA Fabrity Holding w I półroczu 2023 r. spadł do 4,8 mln zł
Szacowany wynik EBITDA Fabrity Holding w I półroczu 2023 r. spadł do 4,8 mln zł
fot. Artit Wongpradu / / Shutterstock

Grupa Fabrity Holding (wcześniej K2 Holding) utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu przychodów operacyjnych dzięki dynamicznemu rozwojowi segmentu tworzenia oprogramowania.

Wstępne, szacunkowe dane finansowe Grupy Fabrity Holding za okres styczeń-czerwiec 2023 roku bez segmentu marketingowego (spółki zależne Agencja K2 i K2 Precise zakwalifikowane jako aktywa przeznaczone do sprzedaży) wskazują na wzrost przychodów ze sprzedaży usług o 26 proc. rdr, do 31,5 mln zł, a przychodów operacyjnych o 28 proc. rdr, do 28,4 mln zł.

Z kolei wynik EBITDA bez segmentu marketingowego zniżył się o 0,5 mln zł, do 3,7 mln zł, a zysk operacyjny o 0,4 mln zł, do 2,5 mln zł, co miało związek głównie z niekorzystną zmianą kursu walut oraz przejściowym wydłużeniem realizacji niektórych projektów.

"W drugim kwartale dotknęło nas m.in. osłabienie złotego. Spodziewamy się jednak zdecydowanej poprawy wskaźników sprzedaży i zysku w drugim półroczu. Nie należy chwalić dnia przed zachodem słońca (a tym bardziej kwartału), ale sądzimy, że trzeci kwartał w spółce zależnej Fabrity może być znakomity. To bardzo pozytywny sygnał szczególnie w sytuacji spowolnienia rynkowego w obszarze projektów software-development" - powiedział prezes Fabrity Holding Paweł Wujec, cytowany w komunikacie.

Dodał, że spadek ogólnych przychodów segmentu marketingowego wynika wprost ze zmiany struktury przychodów: segment marketingowy wykazuje coraz wyższy udział przychodów ze sprzedaży profesjonalnych usług cyfrowych (SEO, social media, martech) przy zmniejszeniu znaczenia pośredniczenia w zakupie kampanii medialnych oraz produkcji zewnętrznych.

Grupa Fabrity kontynuuje prace w ramach przeglądu opcji strategicznych spółek segmentu marketingowego z przewidywanym czasem zakończenia do końca 2023 roku.

Ostateczne wyniki grupy kapitałowej Fabrity Holding za pierwsze półrocze zostaną przedstawione 31 sierpnia.

Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o analitykę i tworzenie rozwiązań software.

Oobok spółki holdingowej w grupie działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: software i marketing oraz spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding posiada 50 proc. udziałów. (PAP Biznes)

pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki