Sprzedaż towarów w sklepach Stokrotka, należących do giełdowej Emperii Holding, wzrosła rdr w grudniu 2016 roku o około 8,1 proc. do 224 mln zł - podała Emperia w komunikacie.


Przychody ze sprzedaży towarów za okres październik-grudzień wyniosły 612 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2015 roku o 9,8 proc.
Przychody ze sprzedaży towarów za okres styczeń-grudzień wyniosły 2,322 mld zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2015 roku o 18,4 proc.
Wzrost sprzedaży towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki w grudniu 2016 roku wyniósł około 2,2 proc., w okresie październik-grudzień 2016 roku wyniósł około 2,4 proc., a w okresie styczeń-grudzień 2016 roku wyniósł około 5,5 proc.
W grudniu 2016 roku otworzono 7 sklepów: 1 supermarket, 4 markety oraz 2 sklepy franczyzowe. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 1,9 tys. m kw.: 0,5 tys. m kw. w supermarketach , 0,9 tys. m kw. w marketach oraz 0,5 tys. m kw. w sklepach franczyzowych.
Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec grudnia 2016 roku wyniosła 372. Natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec grudnia 2016 roku wyniosła 175,0 tys. m kw. (PAP)
sar/ asa/