Choć było blisko do pożegnania się z polskim rynkiem, sieć sklepów SPAR jednak na nim pozostanie. Wątpliwości rozwiano w najnowszym komunikacie spółki.


Z końcem września rynek obiegła informacja, że SPAR Polska podejmuje strategiczne działania mające na celu sprzedaż biznesu w Polsce. Teraz jednak spółka zdecydowała się wydać kolejny komunikat.
"W nawiązaniu do ogłoszenia giełdowego SPAR Group South Africa, w którym spółka ogłosiła decyzję o podjęciu strategicznych kroków w kierunku sprzedaży swoich aktywów w Polsce, informujemy, że wbrew doniesieniom prasowym decyzja nie oznacza końca marki SPAR w Polsce" - poinformowano w komunikacie.
"Zamiarem Grupy SPAR jest utrzymanie, dalszy rozwój i wspieranie biznesu do czasu znalezienia wiarygodnego inwestora, który będzie mógł dalej rozwijać markę SPAR. Marka SPAR w Polsce będzie nadal rozwijana pod okiem nowego licencjonowanego partnera SPAR International. Obecne partnerskie i własne sklepy detaliczne będą w dalszym ciągu działać pod marką SPAR i będą obsługiwane z dwóch istniejących Centrów Dystrybucyjnych zlokalizowanych w Koninku i Czeladzi, a nasz strategiczny sojusz z AVIA będzie nadal się rozwijał i będzie wspierany" - dodano.
SPAR w Polsce
SPAR Group pojawiła się na polskim rynku w 2018 roku, kiedy to doszło do przejęcia zadłużonej sieci supermarketów Piotr i Paweł. W tamtym momencie działało 66 sklepów, które po przejęciu zmieniły nazwę na Spar, Eurospar i Spar Express. Obecnie sieć ma 212 sklepów w Polsce.
SPAR Group Limited to jeden z największych południowoafrykańskich sprzedawców detalicznych, notowany na giełdzie w Johannesburgu. Sklepy pod tą marką funkcjonują w 48 krajach na 4 kontynentach, m.in. w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii, Szwajcarii czy na Sri Lance.
JM