Portal "Wiadomości Handlowe" poinformował, że SPAR Polska podejmuje strategiczne działania, mające na celu sprzedaż biznesu w Polsce.


Na ten moment SPAR Polska zarządza 212 sklepami detalicznymi. Na tę liczbę składają się placówki korporacyjne, jak i te, które prowadzone są przez niezależnych operatorów. Dodatkowo pod egidą tej sieci działa również firma produkująca dania gotowe, a także dwa regionalne centra dystrybucyjne ulokowane w południowej i środkowej Polsce.
Jaka przyszłość czeka SPAR Polska?
Sieć SPAR Polska opublikowała oficjalny komunikat, w którym opisała aktualną sytuację i podejmowane obecnie działania. Wskazano, że w ciągu ostatnich 47 tygodni obroty polskiego oddziału wzrosły o 5 proc.
"Zespół zarządzający i pracownicy SPAR będą nadal pracować zarówno nad wzrostem, jak i rozwojem działalności SPAR w Polsce. W celu zapewnienia dalszej obecności marki SPAR w Polsce, bezpieczeństwa kontrahentów, partnerów detalicznych oraz zespołu w Polsce, jak również utrzymania obecnego polskiego biznesu SPAR"
"Zarząd rozważał różne strategiczne opcje biznesowe dla polskiego rynku i miał ogłosić decyzję we właściwym czasie. Po dokonaniu oceny i rozważeniu wszystkich opcji zarząd uważa, że w najlepszym interesie Grupy i Akcjonariuszy jest podjęcie procesu sprzedaży biznesu w Polsce" - dodano w komunikacie.
Przygoda trwała pięć lat
SPAR Group pojawiła się na polskim rynku w 2018 roku, kiedy to doszło do przejęcia zadłużonej wtedy sieci supermarketów Piotr i Paweł. W tamtym momencie działało 66 sklepów, które po przejęciu zmieniły nazwę na Spar, Eurospar i Spar Express.
Spar to największa na świecie franczyzowa sieć sprzedaży detalicznej. Sklepy pod tą marką funkcjonują w 48 krajach na 4 kontynentach. Na ten moment nie wiadomo, jak zakończy się sprawa tej sieci w Polsce.