Ryanair chce pobić konkurencję i najszybciej wypłacać odszkodowania

Ryanair obiecuje swoim klientom wypłatę odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot w ciągu 10 dni. Jak donosi "Independent", to szybciej niż jakakolwiek inna linia lotnicza. 

(fot. Hannah McKay / FORUM)

- Zapłacimy wszystkie ważne roszczenia w ciągu 10 dni - powiedział dyrektor ds. marketingu Kenny Jacobs w rozmowie z brytyjskim dziennikiem "Independent". Do tej pory klienci Ryanaira musieli czekać 4 tygodnie na wypłatę odszkodowania. Jak czytamy w zagranicznych mediach, zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi praw pasażerów podróżni, których lot został opóźniony o co najmniej 3 godziny lub został odwołany w krótkim czasie, mają prawo do odszkodowania. W przypadku lotów o długości poniżej 1500 km wypłata ustalana jest na 250 euro, a w przypadku dłuższych lotów 400 euro

Jacobs powiedział w rozmowie z dziennikiem, że o ile nie będzie żadnych zakłóceń, wypłatę odszkodowania pasażerowie Ryanaira otrzymają szybciej niż klienci innych linii. Dyrektor ds. marketingu obiecał również uproszczenie procedury reklamacyjnej. Linie lotnicze nie są zobowiązane do wypłacenia odszkodowania, kiedy winne zakłóceniom są nadzwyczajne okoliczności, jak strajki kontroli ruchu lotniczego lub zła pogoda. 

Ryanair rozważa możliwość automatycznej wypłaty odszkodowania w przypadkach, w których przyjmuje odpowiedzialność za odwołany lub opóźniony lot. Obecnie jedynym przewoźnikiem, o którym wiadomo, że to robi, jest Virgin Trains.

Program "Always getting better" 

Jak czytamy w komunikacie polskiego biura prasowego Ryanaira, gwarancja wypłaty odszkodowania w tak krótkim czasie jest efektem wdrożenia planu "Always getting better". 

Plan zakłada znaczne usprawnienia w zakresie obsługi klienta, cyfryzacji, usług dodatkowych, a także ochrony środowiska. 

Nowe inicjatywy, które pojawią się w nadchodzącym roku:    

  • Obietnica Ceny – znajdź tańszy bilet, a linia zwróci różnicę oraz doda 5 euro na konto My Ryanair
  • Obietnica Punktualności – Ryanair obiecuje punktualność na poziomie 90% 
  • Prosta Polityka Bagażowa – 2 bagaże podręczne w cenie + obniżona opłata za przewóz większego bagażu rejestrowanego (105 zł za 20kg)
  • Oddzielny Dział Reklamacji – reklamacje w ramach EU261 będą rozpatrywane w ciągu 10 dni
  • Najbardziej Zielona Linia – w ciągu 5 lat na pokładach samolotów nie będzie plastików 
  • Ryanair Rooms i Kredyt Podróży – zwrot w postaci kredytu na loty przy rezerwacji hotelu
  • Ryanair Transfers – więcej możliwości transferów we współpracy z Car Trawler
  • Loty Łączone – przez Rzym, Mediolan i Porto oraz loty transatlantyckie
  •  „Try Somewhere New” – blog o podróżach na stronie Ryanair.com, przewodniki oraz filmy video w 7 wersjach językach (w tym po polsku) 

WSZ

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne