Redan zakłada dalszy wzrost wyników Top Secret i rozwój sieci o ok. 20 sklepów rocznie (opis)

Grupa Redan zakłada dalszy wzrost rentowności spółki zależnej Top Secret. Modowa sieć ma w ciągu trzech lat powiększać się w tempie ok. 20 sklepów netto rocznie - poinformowali na konferencji przedstawiciele grupy Redan.

"Widzimy przestrzeń, by Top Secret miał w przyszłości lepsze wyniki. (…) Widzimy cały czas przestrzeń, by zwiększyć intensywnie sprzedaż, sprzedaż z metra, z e-commerce i zwiększyć marżę handlową” - powiedział Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.

W 2017 roku przychody sieci Top Secret spadły o 4,1 proc. rdr do 240,4 mln zł. Marża handlowa wzrosła o 3,6 p.p. do 46,1 proc. Zysk na sprzedaży wyniósł 4,8 mln zł, czyli o 10,5 mln zł więcej niż w 2016 roku.

Kruszyński poinformował, że głównym motorem wzrostu marży w Top Secret będzie rozwój sieci sklepów.

Top Secret planuje powiększanie sieci w tempie od 2 do 3,5 tys. m kw. rocznie, co daje ok. 20 sklepów netto w skali roku. Rozwój będzie realizowany głównie w modelu franczyzowym, spółka może otwierać rocznie kilka salonów własnych w najlepszych lokalizacjach.

Na koniec 2020 roku modowa sieć miałaby liczyć ok. 40 tys. m kw.

Na koniec 2017 roku sieć Top Secret miała w Polsce 225 placówek, z czego 167 we franczyzie. W Rosji sieć liczyła 6 punktów, a na Ukrainie 35.

W I kwartale tego roku zamkniętych zostało część franczyzowych sklepów na Ukrainie, ale Redan nie ma planów wycofania się z tego rynku.

Kruszyński poinformował, że w perspektywie trzech lat nie jest zakładany intensywny rozwój stacjonarnej sieci Top Secret za granicą.

Jak powiedział Grzegorz Lipnicki, prezes Top Secret, to raczej "opcja strategiczna", jeśli tendencja poprawy wyników będzie się utrzymywać.

Lipnicki poinformował, że źródłem wzrostu sprzedaży i marży w Top Secret w 2017 roku były m.in. zmiany koncepcyjne w kolekcji, które polegały na zwiększeniu różnorodności charakteru, cen i jakości produktów oraz wprowadzenie do oferty szerokiej kolekcji produktów podstawowych.

Spółka planuje m.in. przyspieszyć sprzedaż w pierwszych cenach dzięki ofercie tzw. fast fashion, zwiększyć zapas produktów podstawowych, poszerzyć kolekcję w sklepie internetowym.

Celem jest także dalsza kontrola kosztów (w 2017 roku koszty spadły o 5,6 proc. rdr) i zmniejszanie cen zakupu.

Top Secret przenosi produkcję do krajów bezcłowych, np. do Bangladeszu, szuka możliwości pozyskania nowych dostawców w krajach europejskich, np. w Rumunii i na Ukrainie.

Bazując na prognozach dotyczących perspektyw segmentu modowego, na potrzeby bilansowe, Redan dokonał wyceny wartości udziałów w spółce Top Secret. Metodą DCF zostały one oszacowane na 58 mln zł.

"Uważamy, że wyniki Top Secretu nie są uwzględnione w wycenie Redanu" - powiedział Kruszyński.

Według kursu z poniedziałkowego zamknięcia kapitalizacja rynkowa Redanu wynosiła ok. 37 mln zł.

Kruszyński poinformował, że nie ma planów wprowadzenia Top Secret na giełdę. Redan nie przewiduje też obecnie sprzedaży swoich udziałów w notowanej już na GPW spółce TXM.

"Poza bankami nic nas nie ogranicza w sprzedaży TXM. Sprzedawanie w dołku jest jednak nieuzasadnione. Nie mamy pomysłów, by sprzedawać akcje TXM" - powiedział prezes Redanu.

W 2017 roku grupa Redan miała 626,8 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 0,3 proc. rdr. Strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła 20,3 mln zł. (PAP Biznes)

pel/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
REDAN 3,70% 0,28
2020-05-29 09:01:33
WIG -0,03% 48 127,64
2020-05-29 17:15:00
WIG20 0,24% 1 722,65
2020-05-29 17:15:00
WIG30 0,07% 1 987,17
2020-05-29 17:15:01
MWIG40 -1,13% 3 359,44
2020-05-29 17:15:00
DAX -1,65% 11 586,85
2020-05-29 17:37:00
NASDAQ 1,29% 9 489,87
2020-05-29 22:03:00
SP500 0,48% 3 044,31
2020-05-29 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.