AmRest szacuje, że w trzecim kwartale przychody grupy spadły o 12,6 proc. rok do roku i wyniosły 441,4 mln euro - podała spółka w komunikacie.


W porównaniu z poziomem z drugiego kwartału tego roku sprzedaż poprawiła się o 62,2 proc., a w porównaniu do wyniku za pierwszy kwartał wzrosła o 7,2 proc.
Na koniec trzeciego kwartału funkcjonowało 98 proc. restauracji AmRestu. Grupa zanotowała znaczący wzrost udziału klientów stołujących się w lokalach.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, osiągnął w trzecim kwartale 86,6 proc. W pierwszym kwartale było to 91,1 proc., a w drugim kwartale 67,8 proc.
Wstępna sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w 198,5 mln euro, co stanowi spadek o 9,1 proc. w porównaniu do III kw. 2019 roku oraz wzrost o 48,6 proc. w stosunku do II kw. 2020.
Sprzedaż dywizji "Europa Zachodnia" w trzecim kwartale spadła o 16,2 proc. rok do roku, do 167,3 mln euro, ale była o 80,9 proc. wyższa niż w II kw.
Przychody w Rosji wyniosły 42,8 mln euro i były o 22,2 proc. niższe niż przed rokiem, ale o 91,8 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale.
Przychody na rynku chińskim wzrosły wobec ubiegłego roku o 4,5 proc. do 24,7 mln euro i były o 28,4 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale. (PAP Biznes)
kuc/



























































