Przewozy Regionalne dostaną pieniądze na oddłużenie

Dziś na konta przewoźnika powinny trafić pieniądze z Agencji Rozwoju Przemysłu. To część planu, którego celem jest uzdrowienie sytuacji finansowej największego kolejowego przewoźnika w Polsce.

(fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / Bankier.pl)

Spółka dostanie od ARP 770 milionów złotych. Jak mówi odpowiedzialny za finanse Wojciech Kroskowski, większość pieniędzy zostanie przeznaczona na spłatę długów. Przede wszystkim są to zaległości w opłatach za dostęp do torów i za energię elektryczną. Zarząd Przewozów Regionalnych jest przekonany, że oddłużenie umożliwi normalne działanie firmy. Władze spółki chcą wypracować w 2017 roku zysk netto.

Niewielka część pieniędzy zostanie przeznaczona na zakup nowego taboru i modernizację starego. Efektem ma być poprawa komfortu podróży. Prezes spółki Tomasz Pasikowski deklaruje, że efekty będą widoczne już niedługo. Zmiany mają być widoczne pod koniec tego roku. Przewoźnik chce w pełni zmodernizować 50 składów. Częściowe remonty obejmą kolejnych 160 pociągów.

Jednym z elementów programu naprawczego w Przewozach Regionalnych jest redukcja zatrudnienia. Na program dobrowolnych odejść spółka chce przeznaczyć w przyszłym roku ponad 100 milionów złotych. Zwolnienia mają przynieść oszczędności rzędu 200 milionów złotych rocznie.

Przewozy Regionalne formalnie należą do samorządów wojewódzkich. Spółka obsługuje przede wszystkim połączenia regionalne i lokalne.

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/A. Pszoniak /K.P.

Źródło: IAR

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~krzychu

I bardzo dobrze, to pomoże Przewozom Regionalnym rozwinąć skrzydła, świetnie im idzie, widać postęp, dużo prac nad modernizacją taboru i nie tylko, cenowo są dużą konkurencją i z pewnością pretendują do tytułu najlepszego przewoźnika w kraju.

! Odpowiedz
0 0 ~Felix

Za parę lat otworzy sie rynek przewozow regionalnych wiec dobrze gdyby PR sie na nim utrzymało. Na tę chwilę wygląda to moim zdaniem dobrze - wychodzą na finansową prostą w koncu :)

! Odpowiedz
0 2 ~bocian

Widac ze PR wychodzą na prostą. Mysle ze to najlepiej zarządzana spółka kolejowa w kraju - widac to golym okiem

! Odpowiedz
0 0 ~Autor

Marszałkowie nie są już właścicielami PR. Teraz decyzję podejmuje zarząd i arp.

! Odpowiedz
1 0 ~Adam

PO i wszystko jasne - to tak jak dać dziecku ...http://www.almoc.pl/img.php?id=2984

! Odpowiedz
1 0 ~pr

A gdzie jest projekt scalenia PR i wyłączenia spod kurateli marszałków?
To oni decydują o pieniądzach a jest ich trochę za dużo i na dodatek tworzą własne spółki kolejowe.
To jak będą dbać o PR?
Oddłużanie firmy która funkcjonuje na złych zasadach?
Redukcja zatrudnienia ma coś zmienić?
Przecież takie redukcje to oni mają na okrągło.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~jan

Marszałkowie nie są już właścicielami.

! Odpowiedz
0 1 ~mk

Patologia polega na tym ,że cena dostępu do torów jest wyższa niż gdzieś indziej. Budżet musi płacić niejako sam sobie - np. dotując PR, które wydały kasę za jazdę po torach. A cenę za dostęp do torów ustala państwo - to taka ukryta 'dotacja' na górników - bo, jeśli zauważyliście - jeszcze kolej węgiel _ze_ śląska wozi. Gdy cena za dostęp do torów spadnie - kolej też będzie wozić węgiel: z Gdyni - do kopalni. Będzie taniej, a PR na pewno nie będą potrzebowały datków...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz

Do rozliczenia PIT 2018 zostało:

WCZYTAJ TWÓJ E-PIT

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 1,7% III 2019
PKB rdr 4,9% IV kw. 2018
Stopa bezrobocia 6,1% I 2019
Przeciętne wynagrodzenie 4 931,8 zł I 2019
Produkcja przemysłowa rdr 5,6% III 2019

Znajdź profil