REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Polski fotelik robi furorę

2009-04-10 10:26
publikacja
2009-04-10 10:26
Choć obecnie nie możemy poszczycić się żadnym polskim samochodem (nie mówimy tu o modelach wytwarzanych w polskich fabrykach zagranicznych koncernów), to w wielu okołomotoryzacyjnych dziedzinach już mamy dużo więcej powodów do chwalenia się. Jednym z nich jest dziecięcy fotelik samochodowy Ramatti z innowacyjnym systemem pasów krzyżowych.

Dziecięcy fotelik samochodowy polskiej firmy Ramatti z innowacyjnym systemem pasów krzyżowych zdobywa już międzynarodowe uznanie. Nowatorskie rozwiązanie doceniono – jako wręcz rewolucyjne - między innymi na ubiegłorocznych specjalistycznych targach artykułów dla dzieci w Moskwie i Kolonii.

Ramatti – polski producent fotelików samochodowych dla dzieci i pierwsza firma wytwarzająca foteliki w Polsce – rozpoczyna właśnie seryjną produkcję fotelika Ramatti Formula Isofix z nowatorskim systemem pasów krzyżowych. Najważniejszą korzyścią tego rozwiązania jest zwiększenie stopnia ochrony i bezpieczeństwa dziecka w porównaniu z tradycyjnymi pasami szelkowymi. Wyniki badań i testów dowodzą, iż pas krzyżowy przytrzymuje znacznie większą powierzchnię ciała dziecka, dzięki czemu jednostkowy nacisk na klatkę piersiową jest podczas wypadku zdecydowanie mniejszy. Nowy system pasów powoduje również łagodniejsze rozproszenie energii, powstającej w trakcie zderzenia.

Ponadto klamry pasów są w tym systemie ukryte pod fotelikiem, co pozwala na eliminację potencjalnych uszkodzeń najbardziej delikatnych części ciała dziecka, wynikających z bezpośredniego kontaktu z tymi klamrami (zapięcie to jest jednym z najbezpieczniejszych na świecie zamków).

- Obserwując skutki wynikające dla dziecka z wypadku, zacząłem się zastanawiać nad możliwością zwiększenia stopnia bezpieczeństwa, a szczególnie wyeliminowania zagrożenia urazów genitaliów, które zwłaszcza w przypadku chłopców mają istotne znaczenie – mówi Piotr Stasiak, Dyrektor ds. Rozwoju i Wdrożeń w Ramatti, a zarazem konstruktor pasów krzyżowych.

Dziecko w grupie wagowej do 9 kg, tzn. od urodzenia do ok. 10 m-cy, wozi się samochodem tyłem do kierunku jazdy i konstrukcja fotelika jest zupełnie odmienna. Z kolei dzieci starsze niż ok. 3 lata (w grupie powyżej 18 kg) zaczynamy przystosowywać do jazdy w fabrycznych pasach bezpieczeństwa. Jedynie foteliki dziecięce dla maluchów od ok. 10 m-cy do ok. 3 lat (w grupie 9-18 kg) dają dużo możliwości wdrożenia innowacji konstrukcyjnych.

Dzięki krzyżowym pasom, czas potrzebny do wyjęcia dziecka z fotelika został skrócony o połowę. Zaoszczędzone w ten sposób sekundy mogą zdecydować w niektórych przypadkach o życiu dziecka. Wyjęcie dziecka przypiętego w foteliku tradycyjnymi pasami wymagało wielu różnych czynności jak np. przełożenie ręki, nachylenie się nad fotelikiem, co w przypadku mniejszych czy też trzydrzwiowych aut często jest dość kłopotliwe. W rozwiązaniu firmy Ramatti jedynym ruchem, jaki należy wykonać, jest odpięcie klamry spinającej pasy.

Kolejna przewaga pasów krzyżowych to wyeliminowanie konieczności każdorazowego regulowania długości pasów przy zapinaniu dziecka w foteliku. Taką czynność wykonuje się jedynie przy okresowej zmianie ubioru (lato-zima) czy dopasowaniu ich do wzrostu dziecka.

Fotelik Ramatti poza optymalną ochroną dba również o komfort podróżowania naszych milusińskich, nie tylko poprzez zastosowanie najwyższej jakości, wygodnej tapicerki. Specjalnie wyprofilowane, głębokie boki fotelika, wzmocnione dodatkowo obszerną wkładką styropianową przy głowie dziecka, zapewniają nie tylko bezpieczeństwo, ale i wygodę podczas jazdy. Fotelik jest również dostosowany do mechanizmy Isofix, w który wyposażonych jest coraz więcej modeli oferowanych na rynku, a który zapewnia dużo większą stabilność fotelika w samochodzie.

źródło: Ramatti ; mojeauto.pl
W.T.
Źródło:

Do pobrania

ramattijpg
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Dzieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki