PKO BP rozpoczął sprzedaż kont przez smartfona

analityk Bankier.pl

Największy polski bank rozpoczyna sprzedaż rachunków osobistych przez aplikację mobilną. Zakładanie konta przez telefon to wciąż nowy proces. Oferuje go tylko kilka banków.

Ostatnia aktualizacja aplikacji mobilnej IKO wnosi ważną nowość – możliwość zakładania konta osobistego z poziomu smartfona. Proces jest dostępny dla nowych klientów, czyli osób, które nie mają jeszcze konta w banku. Po uruchomieniu aplikacji wystarczy wybrać opcję „Nie mam konta” i wypełnić krótki wniosek.

Do wyboru jest kilka rachunków z oferty banku, m.in. Konto za Zero czy rachunki młodzieżowe. Nie założymy tak jednak darmowego podstawowego rachunku płatniczego. Proces nie przebiega też w pełni zdalnie – po złożeniu wniosku trzeba czekać na kuriera, który przywiezie umowę.

(PKO BP)

Niemniej możliwość zakładania konta przez aplikacje mobilną to wciąż nowa usługa. Podobny mechanizm oferują jeszcze Bank Millennium i BZ WBK. W tym drugim procedura wykorzystuje ponadto wideoweryfikację. Dla banków sprzedaż rachunków przez smartfony stwarza szanse na dotarcie do nowych klientów – głównie młodego pokolenia otwartego na nowości.

W PKO BP na koniec I kwartału 2018 r. z bankowości mobilnej korzystało 2,3 mln klientów. Z tego grona 1,4 mln używało aplikacji mobilnej. Pozostali wykorzystywali serwis lite lub logowali się do standardowego iPKO z poziomu urządzeń mobilnych. Co ciekawe, bank miał na koniec marca aż 755 tys. klientów mobile only. To osoby, które swoje konto obsługują wyłącznie z poziomu smartfona – bez bankowości internetowej.

Na koniec I kw. 2018 r. z bankowości mobilnej korzystało w Polsce 9,3 mln klientów. Szczegółowe zestawienie w podziale na banki znajduje się w serwisie PRNews.pl.

Wojciech Boczoń

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj