
Odwiedzalność galerii handlowych w sobotę, 28 listopada była ok. 30 proc. niższa rdr - poinformowali przedstawiciele Polskiej Rady Centrów Handlowych i Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług.
"Odwiedzalność w sobotę była 30 proc. niższa rdr. W porównaniu z analogiczną sobotą 2019 roku odwiedzalność wyniosła 73 proc., a w porównaniu do Black Friday z ubiegłego roku wyniosła 78 proc." - powiedziała na konferencji prasowej Justyna Kur, wiceprezes PRCH i wiceprezes Apsys Polska.
Jak podano, ruch w małych i średnich centrach handlowych był na poziomie 73 proc. w stosunku do analogicznej soboty 2019 r., a w dużych i bardzo dużych na poziomie 72 proc.
W Polsce od 7 listopada część sklepów w galeriach, centrach i parkach handlowych o powierzchni powyżej 2 tys. m kw., była zamknięta. Ograniczenia zostały zniesione w sobotę, 28 listopada.
Obiekty zostały otwarte w zaostrzonym reżimie sanitarnym. Obowiązują m.in. limity osób: w sklepach mających ponad 100 m kw. to jeden klient na 15 m kw., a w sklepach do 100 m kw. - jeden klient na 10 m kw.
"Dokładamy wszelkich starań, by przestrzeń w obiektach handlowych była bezpieczna" - powiedziała Anna Malcharek, wiceprezes PRCH, dyrektor zarządzający Gemini Holding.
Przedstawiciele PRCH i ZPPHiU zaapelowali o stosowanie reżimu sanitarnego przez klientów. Zachęcają m.in. do szybkich zakupów, płatności bezgotówkowych, przychodzenia w pojedynkę, trzymania dystansu.
W Polsce działa ponad 570 galerii handlowych.
Prezes CCC Marcin Czyczerski informował, że miniona sobota była najlepszym przychodowo dniem w historii grupy CCC, a odwiedzalność w sklepach była bliska poziomów sprzed zamknięcia galerii.
Z kolei Jacek Kujawa, wiceprezes LPP, informował PAP Biznes, że klienci nadal podchodzą do tradycyjnych zakupów z rezerwą, co widać po obniżonym ruchu w sklepach stacjonarnych. Spółka zanotowała z kolei w ostatnich dniach trzycyfrowy wzrost sprzedaży online rdr. (PAP Biznes)
pel/ ana/