Od 6 maja 2025 r. klienci PKO Banku Polskiego muszą liczyć się z nowymi limitami dziennymi na przelewy i płatności w bankowości elektronicznej. Bank tłumaczy, że zmiany wynikają z troski o bezpieczeństwo użytkowników. Limity można zwiększyć samodzielnie.


PKO Bank Polski wprowadza zmiany w limitach transakcji płatniczych wykonywanych w aplikacji mobilnej oraz serwisie bankowości internetowej. Nowy regulamin obowiązuje od 6 maja 2025 r. Ograniczenia dotyczą przelewów na telefon, usługi Blik oraz przelewów na konto. Po zmianach domyślne limity dzienne wynoszą:
- 10 tys. zł dla transakcji wykonywanych za pośrednictwem serwisu internetowego oraz telefonicznego,
- dla klientów z narzędziem autoryzacji w formie kodów SMS lub karty kodów jednorazowych – 50 tys. zł,
- dla klientów z narzędziem autoryzacji w aplikacji IKO – 200 tys. zł,
- dla klientów z narzędziem autoryzacji w aplikacji IKO z aktywną usługą dodatkowego zabezpieczenia logowania do bankowości elektronicznej – 300 tys. zł.
Zdaniem PKO Banku Polskiego nowe limity mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa użytkowników bankowości internetowej poprzez zminimalizowanie ryzyka w przypadku potencjalnych prób nieautoryzowanych transakcji. Więcej o szczegółach zmian przeczytasz w artykule pt. "PKO Bank Polski obniża limity przelewów. Od maja 2025 r. kwoty zmniejszą się o połowę".
Duże zmiany dla klientów PKO Banku Polskiego. Od maja zmiany w przelewach
PKO Bank Polski wprowadza zmiany w regulaminie. Od 6 maja 2025 r. domyślne dzienne limity dla transakcji płatniczych wykonywanych w aplikacji mobilnej będą niższe.
W przypadku potrzeby wykonania przelewu powyżej domyślnego limitu klient może zmienić ustawienia bezpośrednio podczas zlecania płatności, zwiększając limit do kwoty maksymalnej przypisanej do używanego sposobu autoryzacji. Zmiany obejmą wszystkich użytkowników serwisu bankowości internetowej iPKO.
DF