Poczta Polska poinformowała, że ponad 4600 jej placówek zostało wyposażonych w terminale do płatności kartami. Wkrótce na poczcie będzie też można zapłacić za pomocą płatności mobilnych Blik, a kurierzy dostarczający przesyłki zostaną wyposażeni w przenośne terminale.
Pilotaż wdrożenia trwał od czerwca tego roku. Wcześniej w okienkach pocztowych też można było spotkać terminale, ale działały one na zupełnie innej zasadzie. Płatność w takim POS-ie traktowana była jak wypłata gotówki z obcego bankomatu (tzw. usługa cash advance). W określonych przypadkach narażało to klientów na wysokie koszty.


Obecnie w placówkach poczty zainstalowano już standardowe terminale płatnicze. Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Akceptowane są płatności kartami Visa i MasterCard.
Terminale POS pozwalają ponadto doładować telefon komórkowy czy wypłacić gotówkę. Ta ostatnia opcja jest możliwa dzięki usłudze cash back (wypłata gotówki przy okazji zakupów). W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania płatności mobilnych Blik. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami bezpośrednio u kuriera.
We wszystkich placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zostały zainstalowane nowoczesne terminale płatnicze. Wdrożenie objęło łącznie ponad 4600 placówek, w których zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było wyłonione w przetargu konsorcjum PKO Banku Polskiego i firmy eService.