Lubawa chce w IV kw. przedstawić nową strategię; przewiduje wzrost przychodów w II półroczu

Grupa Lubawa chce w czwartym kwartale przedstawić nową strategię rozwoju grupy, nie wyklucza umieszczenia w niej celów finansowych - poinformował PAP Biznes prezes Marcin Kubica. Spółka liczy w tym roku na zdecydowaną poprawę wyników, w drugim półroczu jej przychody ze sprzedaży powinny być wyższe niż w pierwszej połowie roku.

"Pracujemy nad nową strategią rozwoju grupy. Chcielibyśmy ją zaprezentować w czwartym kwartale. Będziemy tam chcieli wskazać kierunki strategiczne na poziomie oferty produktowej, cele w poszczególnych segmentach, pokazać i wzmocnić synergie wewnątrz grupy" - powiedział PAP Biznes prezes Marcin Kubica.

"Rozważamy umieszczenie w dokumencie celów finansowych. Rozważymy też jakieś formy zachęt do inwestowania w nasze akcje, które skutkowałyby impulsem popytowym związanym z kursem akcji. Chcielibyśmy coś akcjonariuszom zaproponować, ale za wcześnie na szczegóły" - dodał.

Główną osią działalności notowanej na GPW grupy jest wytwarzanie, przetwórstwo i sprzedaż tkanin oraz dzianin. W jej zakładach powstają produkty znajdujące zastosowanie w wielu branżach - od reklamowej, przez motoryzacyjną czy medyczną, po militarną. Spółki z grupy oferują m. in. parasole i produkty reklamowe, tkaniny techniczne i dekoracyjne, namioty oraz specjalistyczne produkty i wyposażenie dla służb mundurowych i BHP.

"Mamy bardzo szerokie portfolio produktowe i chcemy je ograniczyć, skupiając się na liniach produktowych, które najbardziej kontrybuują do wyników. Jednocześnie nie wykluczamy rozwoju oferty o nowe segmenty, ale nie planujemy przejęć" - powiedział prezes Lubawy.

Poinformował, że spółka chce rozwijać obszar działalności badawczo-rozwojowej.

"Zakończyliśmy budowę Centrum Badawczo-Rozwojowego, teraz trwa wstawianie wyposażenia. Zakładamy, że na przełomie roku obiekt będzie gotowy do użytkowania" - powiedział.

Dodał, że spółka nie ma teraz w planach większych inwestycji, ale planuje pewne procesy optymalizacyjne i automatyzację w zakładach. Coraz większa automatyzacja produkcji to - jak powiedział - m.in. odpowiedź na trudny rynek pracy.

"Lubawa SA, prowadząc działalność koncesjonowaną, nie ma możliwości zatrudniania obcokrajowców. Pracownik, który produkuje np. kamizelkę kuloodporną musi też mieć badania psychologiczne, zaświadczenie o niekaralności. Bardzo mocno koncentrujemy się na utrzymaniu pracowników, współpracujemy też z lokalnymi szkołami" - powiedział Kubica.

W II PÓŁROCZU PRZEWIDYWANY WZROST PRZYCHODÓW W PORÓWNANIU Z I PÓŁR.

Przychody grupy Lubawa w I połowie roku wyniosły 141,8 mln zł i były wyższe o 8 proc. rdr. Jak podała spółka, wzrost ten wynikał z bardzo dobrej sprzedaży w segmencie sprzętu specjalistycznego.

EBIT grupy wzrósł do 15,1 mln zł z 9,7 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowany wynik netto wyniósł 15,6 mln zł wobec 5 mln zł rok wcześniej. Na wynik wpływ miała wyższa sprzedaż sprzętu specjalistycznego, istotna poprawa wyniku w segmencie materiałów reklamowych i sprzedaż udziałów spółki zależnej Isabella PL w maju tego roku. Transakcja jednorazowo kontrybuowała do wyniku kwotą ok. 5,2 mln zł.

"Mam nadzieję, że ten rok będzie zdecydowanie lepszy od poprzedniego pod względem wyników. W drugim półroczu przewidujemy wzrost przychodów w porównaniu z I półroczem" - powiedział prezes Kubica.

"Do końca roku sporo się będzie działo w obszarze sprzętu specjalistycznego, będą rozstrzygnięcia wielu kontraktów. Niektóre z nich będą mieć szansę realizacji w przyszłym roku, co cieszy, bo zależy nam na spłaszczeniu sezonowości w Lubawie" - dodał.

Wskazał, że dla spółki-matki, standardowo najbardziej przychodowy okres następuje w drugiej połowie roku, bo źródłami jej przychodów są odbiorcy publiczni, którzy mają procedury zakupowe i realizacja kontraktów odbywa się często w trzecim i czwartym kwartale. Jak dodał, coraz częściej pojawiają się jednak kontrakty wieloletnie.

"W segmencie tkanin przychody spółki Miranda wzrosną znacząco dzięki podpisanemu niedawno kontraktowi na sprzedaż systemów kamuflażu Berberys o wartości 165 mln zł brutto na lata 2019-22. Na ten rok przypadnie kwota ok. 20 mln zł, a w kolejnych latach to będzie po ok. 50 mln zł rocznie. To interesujący obszar, nie ma na tym rynku wielu graczy, więc chcemy umacniać naszą pozycję w skali światowej" - powiedział prezes Lubawy.

Grupa będzie chciała zwiększać sprzedaż na rynki zagraniczne. W skali grupy eksport stanowi obecnie ok. 30 proc. przychodów.

"Będziemy chcieli zwiększyć ten udział do ok. 50 proc. W przypadku spółki zależnej Miranda już teraz gros naszych produktów trafia na rynki zagraniczne, ale często przez naszych polskich odbiorców. Będziemy jednak szukać możliwości wyjścia na rynki zagraniczne i współpracy bezpośrednio z tamtymi podmiotami, mamy już takie realizacje w segmencie automotive. Chcielibyśmy mocniej zaistnieć w Europie Zachodniej" - powiedział prezes Marcin Kubica.

Anna Pełka (PAP Biznes)

pel/ asa/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
LUBAWA -0,25% 0,79
2019-12-13 17:00:38
WIG 0,19% 56 729,11
2019-12-13 17:15:02
WIG20 0,21% 2 106,51
2019-12-13 17:15:00
WIG30 0,16% 2 415,03
2019-12-13 17:15:00
MWIG40 -0,11% 3 837,35
2019-12-13 17:15:01
DAX 0,46% 13 282,72
2019-12-13 17:37:00
NASDAQ 0,20% 8 734,88
2019-12-13 22:03:00
SP500 0,01% 3 168,80
2019-12-13 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.