Kurs praw do akcji spółki BoomBit wzrósł we wtorkowym debiucie na GPW o 19,4 proc. do 22,70 zł. Był to pierwszy "prawdziwy" debiut na GPW od lipca 2018 roku.


Do obrotu trafiło 1,3 mln praw do akcji zwykłych na okaziciela serii C, o wartości nominalnej 0,50 zł. Spółka planowała pozyskać z emisji ok. 46,2 mln zł, a wpływy z oferty miały trafić na kampanie marketingowe (40 mln zł) oraz produkcję nowych gier i rozwój analityki (6,2 mln zł). Ostatecznie wartość oferty wyniosła 35,2 mln zł. Cena emisyjna została ścięta do 19 zł, mimo iż maksymalna zakładała nawet 35,5 zł.
W efekcie spółka pozyskała mniej środków, niż zakładała w prospekcie, zdaniem zarządu nie przeszkodzi to jednak w realizacji celów. Warto także dodać, że nawet przy cenie maksymalnej zainteresowanie akcjami było spore. - Popyt ze strony inwestorów indywidualnych przerósł nasze oczekiwania, pozwoliłby na pokrycie całej emisji nowych akcji po cenie maksymalnej, czyli 35,50 zł za akcję. Jesteśmy bardzo wdzięczni za ich zaufanie - mówił Marcin Olejarz, prezes BoomBitu. Konieczne było jednak i ujęcie w akcjonariacie inwestorów instytucjonalnych.
Cena maksymalna wydawać się mogła zresztą bardzo optymistyczna, o czym pisaliśmy w analizie "BoomBit idzie na GPW - czy warto kupić akcje?". Mocne ścięcie ceny w ofercie sprawiło, że akcje spółki stały się atrakcyjniejsze i łatwiej było o udany debiut. Wystarczy tylko powiedzieć, że mimo 19-proc. wzrostów na debiucie wycena BoomBita wciąż jest o 32 proc. niższa, niż ta, którą zakładano przy cenie maksymalnej.
Samo pojawienie się spółki na GPW to jednak duży sukces. Na rynku IPO panuje obecnie ogromna susza. Wprawdzie w 2019 roku przed BoomBitem na główny rynek weszły trzy spółki, wszystkie to były jednak transfery z NewConnect. Ostatni "prawdziwy", czyli bezpośredni debiut, miał miejsce w lipcu 2018 roku, gdy na GPW pojawił się Silvair.
BoomBit idzie na GPW - czy warto kupić akcje?
Po kilku miesiącach debiutowej posuchy na głównym rynku GPW zadebiutować chce BoomBit. Spółka celuje w największe IPO w historii polskich producentów gier, my zaś przyglądamy się jej prospektowi.
BoomBit jest producentem oraz wydawcą gier na mobilne systemy operacyjne - iOS (Apple App Store) oraz Android (Google Play). Gry wydawane są w formule free-to-play. Zespół grupy liczy ponad 200 pracowników i współpracowników.
AT, PAP