REKLAMA

Koniec z wydawaniem lekką ręką przez spółki Skarbu Państwa. Będą zmiany w marketingu sportowym

2025-01-28 06:37
publikacja
2025-01-28 06:37

Ministerstwo Aktywów kończy prace nad kodeksem dobrych praktyk, który uporządkuje zasady zaangażowania w sportowy marketing spółek z państwowym udziałowcem - podaje wtorkowy "Dziennik Gazeta Prawna".

Koniec z wydawaniem lekką ręką przez spółki Skarbu Państwa. Będą zmiany w marketingu sportowym
Koniec z wydawaniem lekką ręką przez spółki Skarbu Państwa. Będą zmiany w marketingu sportowym
fot. Joao Filipe / /  imago sport / Forum

Resort poinformował dziennik, że kluczowymi kwestiami w dokumencie mają być przejrzystość i racjonalność ekonomiczna podejmowanych zobowiązań. Zapisy powinny uporządkować zasady, na podstawie których pieniądze spółek z udziałem Skarbu Państwa są wydawane na organizację wydarzeń sportowych, wspieranie klubów i związków sportowych czy przyjmowanie roli sponsora tytularnego obiektów sportowych.

Wbrew wcześniejszym przymiarkom - pisze "DGP" - w dokumencie raczej się nie znajdą zapisy określające, jaki procent środków trafiających do polskiego sportu ze spółek nadzorowanych przez Skarb Państwa ma zostać przeznaczony na wspieranie sportu młodzieżowego, w tym szkółek i akademii sportowych.

"To rolą rad nadzorczych poszczególnych podmiotów będzie nadzór nad racjonalnością i przejrzystością wydatków projektów sponsoringowych" – mówi gazecie osoba znająca sprawę.

Dziennik zauważa, że w ostatnich latach swoboda wydawania pieniędzy na sport pod pretekstem działań marketingowych była zbyt duża. "Niektóre umowy budziły nasze wątpliwości, a wiele działań wręcz oburzenie społeczne. Przykładem jest Orlen, który wydawał niebotyczne sumy na sport, chociażby na Formułę 1, które nie miały uzasadnienia marketingowego ani społecznego" – wskazało źródło "DGP" w resorcie aktywów.

Według nieoficjalnych informacji "DGP", w planach resortu aktywów państwowych jest również uporządkowanie zasad dotyczących łożenia przez spółki z udziałem Skarbu Państwa na kulturę. Nowy zbiór zasad ma dotyczyć zarówno wsparcia w formie tradycyjnego sponsoringu, jak i mecenatu, czyli wsparcia finansowego, w którym wartość świadczeń wzajemnych nie jest równa.(PAP)

kmz/ amac/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
stok1
Szczególnie należy uciąć zasilanie instytucji związanych z Kościołem. Są nietransparentne, a czasem szkodliwe.
alex12
Jak za komuny, dzielnie walczą z problemami, które sami stworzyli :)
energizerjohn51
"Koniec wydawania"! :D Rządzi tusk to nie ma czego wydawać. "Pieniędzy nie ma i nie będzie". Za to jest drenowanie Orlenu do prywatnych firm Owsiaka który prędzej je zamknie, niż pozwoli na ich transparentność.
kartel
Pamiętam jak za pierwszego tuska wszyscy zachwycali sie Kubicą w F1. Teraz to jest be bo polska marka stała sie rozpoznawalna za pisiorów a teraz znowu orlem ma stac sie zasciankowa stacją benzynową

Powiązane: Spółki Skarbu Państwa

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki